Sådan fungerer GoPay abonnementsstyring

Med GoPay abonnementsstyring kan dine kantinekunder tilmelde sig et abonnement, så kantinebetaling kører på autopilot. GoPay abonnementsstyring er nemt for køkkenpersonalet at sætte i gang.

 

Abonnementsstyring kræver: GOPAY PREMIUM PLAN

 

Ved tilmelding til et abonnement kan kantinekunderne f.eks. få adgang til kantinens frokostbuffet og kan nemt fremvise et købsbevis eller tjekke sig ind på GoPay kontrolskærmen.

GoPay kan sættes op, så kantinekunder enten skal tilmelde sig et frokostabonnement eller betale på dagsbasis for at kunne spise i kantinen. Det giver fleksibilitet og god service i kontorhuse, hvor ikke alle medarbejdere er på arbejdspladsen dagligt.

Et frokostabonnement vil typisk blive afregnet via løntræk, hvor kantineforpagter én gang om måneden sender én faktura på antal tilmeldte frokostabonnementer til lejerens Office manager.

 

Fordele

Abonnementsstyring giver en række fordele for både kantineforpagter og kantinekunder som følgende:

Fordele for kantinekunden:

  1. Et abonnement kører på autopilot og kantinekunden skal ikke på daglig basis købe/registrere sin frokost.
  2. Kantinekunden kan nemt se om han/hun er tilmeldt frokost og fremvise et købsbevis fra GoPay Appen.
  3. Kantinekunden kan selv tilmelde og afmelde frokostabonnementet i GoPay Appen. Det sparer tid i administrationen og giver fleksibilitet i kontorhuse, hvor medarbejdere ikke er tvunget til at betale et fast frokostabonnement.

Fordele for kantineforpagter

  1. Kantineforpagter kan tilbyde en fleksibel kundeservice, hvor kantinekunder selv vælger, om de vil være tilmeldt et frokostabonnement eller købe på dagsbasis.
  2. Et abonnement vil minimere antallet af gratister, da det er nemt for kantinekunderne at tilmelde sig og fremvise et købsbevis. Købsbeviset kan med fordel anvendes med GoPay kontrolskærmen, hvor kantinekunder skal scanne sig ind inden de spiser frokost. 
  3. Køkkenet har et godt overblik over antal kuverter, der skal produceres dagligt via køkkenets online dashboard.
  4. Det er nemt for kantineforpagters bogholder at afregne tilmeldte abonnementer.
  5. Kantineforpagter kan tilbyde flere abonnementer, f.eks. et Fast abonnement, hvor kantinekunden er tilmeldt frokost i alle hverdage eller et abonnement, hvor kantinekunden kun må spise 3 dage pr. uge.

 

Kom godt i gang

Nedenfor beskrives det hvordan et abonnement oprettes af kantineforpagter og hvordan kantinekunderne tilmelder sig.

 

Step 1: Køkkenet opretter abonnement

Køkkenet kan oprette et eller flere abonnementer. Et abonnement oprettes ved at angive en betegnelse, pris samt regel for, hvornår abonnementet vil træde i kraft og kan opsiges. Eksempler på felter i et abonnement:

  • Navn: "Fast frokostordning"
  • Beskrivelse: "Med dette abonnement er du automatisk tilmeldt kantinens frokostordning. Du må tage en kuvert pr. dag. Abonnement indeholder ikke drikkevarer. Prisen er ex. moms."
  • Pris pr. måned: "1.250 kr/md"
  • Tilmeldingsregel: "1 måneds varsel til første dag i kommende måned."
  • Afmeldingsregel: "1 måneds varsel til sidste dag i måned."

 

Step 2: Kantinekunde tilmelder sig et abonnement

Når kantineforpagter har aktiveret et abonnement, så vil kantinekunderne som det første se en dialog i Appen, der spørger om kantinekunden vil tilmeldes frokostabonnementet. 

P_mindelse.png

Kantinekunden skal aktivt tage stilling til tilbuddet og kan vælge en af følgende handlinger:

  1. Lukke dialogen. Dialogen vil vises til kantinekunden den efterfølgende dag.
  2. Takke Nej tak (Ikke interesseret). Dialogen vil ikke vises igen. Kantinekunden kan på et senere tidspunkt tilmelde sig et abonnement ved at åbne menuen: Mig > Abonnement.
  3. Takke Ja tak (Vis abonnementer). Kantinekunden får vist en oversigt over abonnementer og kan tilmelde sig et abonnement. Er kantinekunden tilmeldt et abonnement, så vises abonnements-dialogen ikke længere.

Abonnement tilmeldingsregel:

Når kantinekunden tilmelder sig et abonnement, så vil der være opsat en tilmeldingsregel, som vises for kantinekunden. Det kan f.eks. være at abonnementet først træder i kraft den 1. dag i kommende måned.

 

Step 3: Kantinekunden kan se status på tilmeldte abonnementer

Når kantinekunden har tilmeldt sig et abonnement, så vises tilmeldte abonnementer øverst på Appens hjemmeskærm via abonnementskort. Det gør det nemt for kantinekunden at se at han/hun er tilmeldt et abonnement.

Vis_abonnementer-kort-2.png

Kantinekunden kan også se tilmeldte abonnementer i Mig > Abonnement.

Timledte_abonnemener.png

Abonnementskortet vil vise abonnementets status, f.eks. om abonnementet automatisk fornys, hvornår det træder i kraft, udløber eller om det er stoppet. Abonnementskortet har forskellige farver afhængigt af abonnementsstatus, hvilket giver et godt overblik for kantinekunden.

Abonnementsstatus påmindelser:

Kantinekunden vil automatisk modtage påmindelser, hvis et abonnement snart træder i kraft eller udløber. Påmindelser sendes via email og vises via en dialog i appen.

 

Step 4: Kantinekunden kan se dagens købsbevis

Hver dag abonnementet er gyldigt vises et købsbevis i Appen, som kantinekunden kan fremvise ved kontrol. Købsbeviset er nemt at finde, blot ved at klikke på ikonet "I dag" på Appens hjemmeskærm.

Hvis kantinen anvender GoPay kontrolskærmen, så skal kantinekunden bruge købsbeviset til at scanne sig ind på kontrolskærmen inden der spises frokost. Skærmen lyser grønt, hvis købsbeviset er gyldigt (og evt. printe en fysisk kvittering). 

k_bsbevis.png

Step 5: Kantinekunden kan afmelde abonnement

Kantinekunden kan selv afmelde et abonnement, men er bundet af abonnements afmeldingsreglen.

Abonnement afmeldingsregel:

Når kantinekunden afmelder et abonnement, kan der være opsat en afmeldingsregel, som vises for kantinekunden. Det kan f.eks. være at abonnementet først udløber den sidste dag i måneden.

Afmeld-abonnement.png

Step 6: Køkkenpersonalet kan se tilmeldte abonnementer

I køkkenets online dashboard kan køkkenpersonalet se antal tilmeldte abonnementer sammen med øvrigt kantinesalg. Køkkenpersonalet kan anvende dette til at producere den rette mængde kuverter.

Dashboard.png

 

Step 7:  Afregning af abonnementer

I køkkenets online dashboard kan køkkenpersonalet eksportere en CSV-fil med antal tilmeldte abonnementer, som danner grundlag for fakturering. Datagrundlag kan også hentes via API.

 

Bestem hvilke lejere der må få tilbudt et abonnement

I har mulighed for at bestemme hvilke lejere der må få vist tilbud om abonnement. Det kan opsættes på følgende måde:

  1. Alle lejere får vist tilbud om abonnementer.
  2. I kan registrere hvilke lejere, som skal have vist tilbud om abonnementer.
  3. I kan registrere hvilke lejere, som IKKE skal have vist tilbud om abonnementer. Øvrige lejere får vist tilbud om abonnementer.

  

  

 

 

 

Var denne artikel en hjælp?
1 ud af 1 fandt dette nyttigt