Manuel opgradering af FacilityNet Outlook Add-in fra version 2 til version 3

Indledning

Denne guide hjælper dig med at opgradere din Facilitynet Outlook Add-in fra version 2.x til version 3.x. Den nyeste version indeholder en række fejlrettelser, som vil forbedre din brugeroplevelse. Hvis du er usikker på, hvilken version du har, kan du tjekke ved hjælp af denne guide.

 

Her kan du se, hvad der er kommet af fejlrettelser og forbedringer: Release Notes

 

OBS: Denne vejledning er beregnet til dem, der ikke bruger et centralt pakkeudrulningssystem. Hvis jeres organisation udruller software centralt, så er det IT afdelingen, som skal justere deres pakke for at opgradere. Vi har lavet en vejledning til automatisk opgradering.

 

Bemærk

Du skal være opmærksom på følgende ændringer i forbindelse med opgraderingen:

  1. Som en del af opgraderingen vil du miste dit login til FacilityNet. Du vil derfor opleve at blive spurgt om din adgangskode, første gang du benytter den nye version af Add-in.
  2. Fra version 3.2.0 af Add-in er "Mit FacilityNet" genvejen i folderlisten skjult. Det skyldes kompatibilitetsproblem med Outlooks nye app bar. Læs mere i vores artikel om ny Outlook app bar og Mit FacilityNet genvej.
  3. Fra version 3.2.0 er ikonet for FacilityNet udskiftet. Du skal derfor ikke længere se efter "pingvinen", men den kulørte "smiley":  facilitynet-logo-no-text.png

 

Udfordringen

Der er blevet opdaget et problem med nogle versioner af de gamle installationspakker i 2.x serien. De rydder ikke korrekt op. Du er derfor nødt til at foretage nogle manuelle skridt, hvor man normalt bare kan køre den nye installationspakke for at opgradere.

 

1. Afinstaller gammel version

Først skal du afinstallere den gamle version. Det er vigtigt at gøre dette før du kører den nye installer, da der ellers kan opstå en situation, hvor du hverken kan installere den nye eller gamle version.

  • Start med at lukke Outlook.
  • Gå til Start / Windows menuen og skriv "program".
  • Vælg "Tilføj eller fjern programmer" (eller "Add or remove programs" på engelsk).
  • I søgeboksen skriv "facilitynet", vælg Add-in og klik på "Afinstaller".

 

add-remove-programs.png                remove-program.png

 

2. Ryd op i filer

Vi har set problemer med gamle installationspakker, der ikke fjernede programfilerne. Det er du derfor nødt til at gøre selv. De ligger et forskelligt sted alt efter om du originalt installerede Add-in for egen bruger eller alle brugere, sproget i Windows og alt efter om det er 32-bit eller 64-bit udgaven af Add-in. Kig derfor efter en mappe ved navn "FacilityNet" på følgende placeringer:

C:\Program Files
C:\Programmer
C:\Program Files (x86)
C:\Programmer (x86)

 

Hvis du ikke finder mappen i nogen af de ovennævnte placeringer, har du sandsynligvis installeret Add-in kun for din egen brugerprofil:

  • Tryk Windows-tast + E for at åbne Stifinder.
  • Skriv %APPDATA% i adresselinjen og tryk Enter.
  • Naviger ud af Roaming-mappen, og gå til Local -> Programs.
  • Her skal du gerne finde FacilityNet mappen.

Når du har fundet mappen, så slet den. Afhængig af placeringen, skal du muligvis have administrator-adgang på din PC for at få lov til at slette.

 

3. Installer ny version

Nu kan du køre installationsfilen for den nye version. Her vil du blive spurgt om de samme ting, som med tidligere versioner.

 

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt