Denne artikel er til leverandører og beskriver trin-for-trin, hvordan man ansøger om en kortindløseraftale hos Adyen for at kunne acceptere kreditkortbetalinger.
Forberedelse
Start med at logge ind i GoPay Manager. GoPay Manager er back office portalen, hvor du som leverandører kan administrere og se salg på tværs af jeres butikker (kantiner).
Før at I kan modtage kreditkortbetalinger kræver det, at I har en kortindløseraftale med Adyen (https://adyen.com) . Adyen er vores betalingsgateway og har status som en kortindløser bank autoriseret til at håndtere kreditkortbetalinger.
For at ansøge om en kortindløseraftale, så skal udfylde en formular med følgende informationer:
- Virksomhedens stamdata
- Virksomhedens beslutningstager
- Udbetalings bankkonto informationer
- Underskriv aftalen
VIGTIGT OM FORBEREDELSEN:
Den person som underskriver Adyen aftalen skal have en af følgende roller:
- Underskriver: Bemyndiget til at underskrive kontrakter virksomhedens vegne.
- Bemyndiget person: Bemyndiget til at træffe vigtige forretningsmæssige beslutninger.
- Ejer: En person, som ejer 25% eller mere af virksomheden (indirekte eller direkte)
Udbetalings bankkonto informationer
Under ansøgningsprocessen skal I indtaste bankkonto informationer, hvortil I ønsker POS-salget udbetalt. Adyen skal verificere at I "ejer" den indtaste bankkonto. Det gør de ved at I dokumenterer det ved at uploade et skærmbillede af enten 1) et kontoudtog, 2) netbankmiljø, 3) depositumbillede, 4) officiel email/brev fra banken.
Hvorfor skal jeg udfylde disse oplysninger?
Adyen skal sikre, at alle, der benytter deres tjeneste, er dem, de siger, de er. For at gøre det tjekker vi alle disse oplysninger i forhold til officielle registre. Dette er en del af de finansielle bestemmelser, som Adyen skal følge som betalingsudbyder.
Følg trinene nedenfor for at starte din ansøgning.
Trin 1: Start ansøgning
Start ansøgningsprocessen ved at logge ind på GoPay Manager.
- Skift miljø ved at klikke på Rapporter > Vælg Admin:
- Naviger til Settings > Payment acquiring fra hovedmenuen.
- Klik på knappen "Start ansøgning hos Adyen" for at fortsætte.
Trin 2: Udfyld formularen på Adyens hjemmeside
Efter at du har klikket på knappen "Start ansøgning hos Adyen", vil du blive omdirigeret til Adyens hjemmeside.
Udfyld ansøgningsformularen og sørg for, at alle oplysninger er korrekte for at undgå forsinkelser i godkendelsesprocessen.
Trin 3: Vent på godkendelse
Når ansøgningsformularen er indsendt, begynder godkendelsesprocessen. Hvis dine oplysninger er udfyldt korrekt vil det kun tage få minutter at modtage en godkendelse.
- Din ansøgning vil blive gennemgået af Adyens team.
- Du kan blive kontaktet for yderligere information eller afklaring.
- Efter godkendelse vil du modtage en meddelelse og I vil modtage yderligere instruktioner om hvordan I komme i drift.
For yderligere assistance eller hvis du har spørgsmål, tøv ikke med at kontakte vores Helpdesk team eller ring til os på +45 61 30 50 45. Beskriv kort hvad du har brug for hjælp til og vores Helpdesk team vil straks hjælpe dig igennem processen.