Velkommen til vores guide udarbejdet til at hjælpe dig med hurtigt og effektivt at opsætte GoPay for din virksomhed. Fra godkendelse af aftale til opsætning af hardware, oprettelse af konto og videre, vil vi guide dig gennem hvert trin for at sikre, at du er klar til at tilbyde en problemfri betalingsoplevelse til dine kunder.
Trin 1: Godkend GoPay abonnementsaftale
Det første trin er at godkende GoPay abonnementsaftalen. I denne aftale beskrives servicevilkårene, som GoPay stiller til rådighed. Hvis du har spørgsmål eller behøver afklaring af aftalen, tøv ikke med at kontakte GoPay support for assistance.
Trin 2: Bestil hardware
Nu skal du tage stilling til hvilket hardware I ønsker. GoPay leverer en hardwarepakke, som typisk består af en touchskærm, kreditkortterminal, bonprinter samt en piedestal- eller bordfod.
Kontakt support@facilitynet.dk for at høre mere om hardwarepakker.
Når I får hardware leveret, så skal I selv sørge for at der er strøm og internet (kabel eller wifi). Der skal anvendes strøm til følgende enheder: Skærm, kreditkortterminal og printer. Ligeledes skal der oprettes internet via Ethernet kabel eller Wi-Fi. Vi anbefaler at I anvender et gæstenetværk.
Trin 3: Oprettelse af GoPay konto
GoPay support team opretter jeres firmakonto og jeres køkkenadministrator og virksomhedsadministrator vil herefter modtage en invitation, så I kan logge ind i GoPay portalen (GoPay Manager). I GoPay Manager kan køkkenpersonalet bl.a. oprette varer og se salget. Virksomhedsadministrator kan administrerer jeres kantiner, brugere og downloade afstemningsrapporter m.m.
Trin 4: Ansøg om en kortløseraftale
Før at I kan modtage kreditkortbetalinger kræver det, at I har en kortindløseraftale med Adyen (https://adyen.com) . Adyen er vores betalingsgateway og har status som en kortindløser bank autoriseret til at håndtere kreditkortbetalinger.
I starter ansøgningsprocessen i GoPay Manager. Se guide: Ansøg om kortindløseraftale
Trin 5: Opret handelsbetingelser
I skal oprette handelsbetingelser, som beskriver over for jeres kantinekunder hvilke rettigheder der har, herunder support, betalingsmuligheder, refundering, tvister m.m. de har i forbindelse med køb i jeres kantine. Vi har udarbejdet en skabelon som I kan tage udgangspunkt og blot erstatte denne med jeres kontaktoplysninger.
Trin 6: Køkkenadministrator opretter varer i GoPay Manager
Køkkenadministrator kan logge ind i GoPay Manager for at begynde at oprette varer, som skal være synlige på POS-terminalen. GoPay Managers brugervenlige interface tillader dig at kategorisere produkter, sætte priser og håndtere lager effektivt.
Trin 7: Konfigurer POS skærmlayout
I har mulighed for at tilpasse layout på POS-skærmens forside.
Vi er klar til at hjælpe
Ved at følge disse trin, vil du være godt på vej til at tilbyde en problemfri betalingsoplevelse til dine kunder ved brug af GoPay. Husk, vores supportteam (mail: support@facilitynet.dk eller telefon: +45 61 30 50 45) er altid her for at assistere med eventuelle spørgsmål eller bekymringer, du måtte have under opsætningsprocessen eller derefter.
For yderligere assistance eller forespørgsler, venligst kontakt vores helpdesk. Vi er forpligtet til at sikre, at din oplevelse med GoPay er positiv og gavnlig for din forretning.