Når I sælger varer har I pligt til at informere jeres kunder om deres deres rettigheder i forbindelse med handels- og salgsbetingelser. På siden, hvor I opretter salgsbetingelser i GoPay kan du hente vores skabelon, så du undgår at skulle formulere salgsbetingelser fra bunden.
Det er vigtigt at jeres salgsbetingelser indeholder følgende informationer:
- Virksomhedens juridiske navn
- Beskrivelse af de solgte produkter eller tjenester.
- Forklaring på, hvordan betalingerne foregår (f.eks. straks betaling).
- Leveringsoplysninger: Kunderne skal forstå, hvem der er ansvarlig for at levere produktet, hvor lang tid det tager at modtage produktet, og til hvilke områder produktet kan leveres.
- Refusions- og annulleringspolitikken: Ud over en forklaring af refusions-/annulleringspolitikker skal ansvaret for platformens undersælger være tydeligt beskrevet. Den skal indeholde beskrivelse af, hvordan kunder kan få refunderet deres penge, om kunder kan returnere produktet, og processen med at returnere produktet .
- Tvister: Sælgeren skal påtage sig det ultimative ansvar for at løse problemer for kunderne. Sælgerens kontaktoplysninger (navn på juridisk enhed, e-mailadresse, telefonnummer) skal være synlige og tydeligt angivet.
- Henvisning til gældende lov.