Administration af produktgrupper

Oversigt

Denne guide viser, hvordan du administrerer produktgrupper i GoPay Manager. Produktgrupper anvendes til:

  • At gruppere produkter, så de er nemme at finde for kantinebrugere.
  • At styre, hvornår produkter er tilgængelige i løbet af dagen.

Naviger til Produktgrupper

Step 1: Skift til miljøet Admin

Step 2: I dashboardet finder du Produktgrupper under sektionen Shops.

 

Opret produktgruppe

Step 1: Klik på knappen Opret.

Step 2: Indtast et navn på produktgruppen, f.eks. Kolde drikke eller Varme retter.



ERP-nummer

ERP-numre kan kun vælges hvis de er oprettet af shop-ejeren (kantineforpagteren). Ved at vælge et ERP nummer, så vil salget importeres under det korrekte kontonummer i organisationens ERP-system. 


Indstillinger

  • Aktiv:
    Aktiver denne indstilling for at gøre produktgruppen aktiv. Hvis indstillingen er deaktiveret, vil produktgruppen ikke være tilgængelig for køb.

  • Kræver PIN-kode:
    Denne funktion anvendes kun på POS-terminalen. Denne funktion er nyttigt for at begrænse adgang til bestemte produkter og anvendes hvis det kun er køkkenpersonalet som må kunne se og købe varerne.


Tilgængelig i tidsrum

Denne funktion anvendes kun til POS-terminalen. Indstil specifikke tidsperioder, hvor produkterne i denne gruppe skal være vises på POS-terminalen. Du kan vælge ugedage og tidspunkter for tilgængelighed, hvilket gør det muligt at kontrollere, hvornår kunderne kan købe produkterne.

  • Vælg de dage, hvor produktgruppen skal være tilgængelig, ved at klikke på de relevante ugedage.
  • Indstil tidsperioder ved at vælge klokkeslæt i felterne Fra klokken og Til klokken.


Rediger produktgruppe

For at redigere en produktgruppe, klik på de tre prikker ved siden af den pågældende produktgruppe og vælg menuen Rediger.

Slet produktgruppe

For at slette en produktgruppe, klik på de tre prikker ved siden af den pågældende produktgruppe og vælg menuen Slet.

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt