Standalone kreditkortterminal

Denne terminal er beregnet til at blive brugt som en backup-løsning, hvis hovedbetalingssystemet er nede. Følg nedenstående instruktioner for at gennemføre betalinger, annullere igangværende transaktioner, se og udskrive totaler samt genudskrive kvitteringer ved brug af den selvstændige terminal.

Gennemfør en betaling

Når terminalen er sat op til selvstændig brug, kan du starte en betaling ved at indtaste transaktionsbeløbet på terminalen og derefter give den til kunden for at fuldføre transaktionen.

For at gennemføre en betaling med et kredit- eller debetkort eller NFC-pung fra en selvstændig terminal:

  • Vælg Betaling.
  • Vælg Start på terminalens display, eller vælg Bekræft-knappen de1842cc92b7e721e552f032760305c736391329-confirm2x.png på tastaturet.
  • Indtast transaktionsbeløbet og bekræft for at fortsætte.
  • Giv terminalen til kunden, så de kan fuldføre betalingen.
  • Kunden præsenterer deres kort eller deres enhed med NFC-chip til terminalen og følger instruktionerne på terminalen for at fuldføre betalingen.
  • Hvis betalingen er vellykket, vises Godkendt på terminalens display. Terminalen udskriver også en kvittering for transaktionen.

Annuller en igangværende betaling

Før en betaling er færdigbehandlet, kan du forsøge at annullere den:

  • Vælg Annuller-knappen 65d904d6a0ea805735b73e65e8c0a8e66f1ecbd7-cancel2x.png på terminalens tastatur.

Hvis din annulleringsforsøg er vellykket, viser terminalen en Annulleret besked på displayet.

Hvis annulleringsforsøget mislykkedes (og betalingen blev Godkendt), skal du udstede en refundering.

Se, udskriv og nulstil totaler

Terminalen kan generere en Totaler-rapport. Dette giver et overblik over de samlede beløb for salg, refunderinger, drikkepenge og annulleringer, som terminalen har behandlet siden sidste nulstilling. Ved at nulstille rapporten kan du bruge denne funktionalitet til at få dags- eller skifttotaler.

For at få Totaler-rapporten:

  • Vælg Transaktioner.
  • Vælg Totaler.

Du kan nu:

  • Se en Totaler-rapport for perioden vist øverst i rapporten.
  • Udskriv Totaler-rapporten.
  • Start en ny rapporteringsperiode ved at vælge nulstillingsknappen bttn-refresh.svg.

Totalerne fra den forrige periode vises ikke længere. Du kan nu se og udskrive den senest kendte Totaler-rapport.

Genudskriv transaktionskvittering

For at udskrive en ekstra kopi af kundens eller merchantens kvittering for en specifik transaktion:

  • Vælg Transaktioner Historik.
  • Vælg den transaktion, du vil genudskrive en kvittering for.
  • Vælg Kvitteringer og derefter den kvittering, du vil udskrive: Kunde kvittering eller Merchant kvittering.
  • Vælg Udskriv.
  • Vælg Annuller for at gå tilbage til punktet, hvor du kan vælge og udskrive den anden kvittering, eller vælg Annuller gentagne gange, indtil menuen lukkes.

Foretag en Refundering

For at foretage en refundering:

  • Vælg Transaktioner Historik, indtast din adgangskode (kontakt support@facilitynet.dk ), og vælg Fortsæt.
  • Vælg den transaktion, du vil refundere.
  • Vælg handlingen for at annullere (refundere) transaktionen.
  • Terminalen udskriver en kvittering for refunderingen.
  • Hvis vellykket, udstedes refunderingen direkte til kundens konto.
Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt