Kantinekunder kan betale eller tanke penge op med kreditkort eller MobilePay, hvis kantinen tilbyder FacilityNet Takeaway eller selvbetjent Kantineterminal betaling.
For at modtage kreditkort betaling skal I oprette en indløsningsaftale, f.eks. hos Nets eller anden udbyder (Hvad er en indløsningsaftale?). Der skal også oprettes en aftale hos QuickPay, som er FacilityNets betalingsgateway (Hvad er en betalingsgateway?).
Ansøg i god tid! Ansøgning om indløsningsaftale tager op til flere dage, hvorfor vi anbefaler, at I straks sætter denne proces i gang.
Kan vi bruge en eksisterende indløsningsaftale?
Nej, I kan ikke bruge en eksisterende indløsningsaftale, som I bruger til en anden webshop eller til jeres kreditkort terminaler. Kortindløseren forlanger normalt, at der ansøges om én Internet indløsningsaftale pr. webshop (her menes pr. domain).
Har I allerede en webshop i FacilityNet, så kan I genbruge denne aftale og skal derfor ikke ansøge om en ny.
Hvad skal du forberede?
- Beskriv dine salgs- og leveringsbetingelser. Du kan tage udgangspunkt i vores skabelon, men du er selv ansvarlig for indholdet. Hent skabelon her. Salgs- og leveringsbetingelser skal godkendes af kortindløseren og indlæses i FacilityNet webshop.
- Ansøg om en indløsningsaftale.
- Opret en QuickPay aftale.
Step 1: Ansøg om indløsningsaftale
Du vælger selv, hvilken indløser du ønsker at gøre brug af. Du kan se de forskellige muligheder via dette link: Se indløsere.
Ansøg hos Nets
FacilityNet er forhåndsgodkendt hos Nets, hvilket betyder, at ansøgningsprocessen går hurtigere. For at ansøge hos Nets er det vigtigt at I bruger nedenstående ansøgningslink:
- Start din ansøgning hos Nets ved at følge denne guide: Ansøg om Nets indløsningsaftale
- Så snart I er godkendt, modtager i et Nets forretningsnummer, som skal indtastes i QuickPay.
I vil modtage følgende oplysninger fra Nets:
Dit forretningsnummer er:
Visa/Visa Electron/VPay,MasterCard/Maestro,JCB: ********
Din aftale gælder til internet handel til salgsstedet: bestil-nu.net
tilhørende cvr.nr.: ********
Terminaloperatør forretningsnummer: ********
Branchekode er: 5812
Step 2: Opret QuickPay aftale
Du skal nu oprette en aftale hos QuickPay, såfremt I ikke har en aftale i forvejen. Følg nedenstående guide:
- Opret en konto hos QuickPay og gennemfør opsætning: Opsætning af QuickPay
- Når QuickPay kontoen er oprettet, så skal du indtaste oplysningerne fra den email du modtog fra Nets. Dette beskrives i guiden ovenfor.
Step 3: Aktiver kreditkort betaling i FacilityNet
Når I færdige med opsætningen af jeres QuickPay konto, skal QuickPays API-nøgle indtastes i FacilityNet. Se guide:
Step 4: Test FacilityNet webshop
Der er to måder kunderne kan tilgå FacilityNets webshop. Enten skal kunderne logge ind som bruger eller også kan I have en åben webshop, hvor kunderne køber som "gæst" og indtaster navn og email adresse.
Se guide hvordan FacilityNet webshop aktiveres:
- Opsæt FacilityNet Webshop (ARTIKEL MANGLER)
For at du kan teste og gennemføre et køb skal du oprette en vare. Se guide hvordan du opretter varer som kantineadministrator.
Kvikmanualer
Når webshoppen er sat op og klar til drift, så kan du sende eller publicere følgende kvikmanualer på jeres intranet til hhv. kantineadministrator og ansatte i virksomheden:
Ofte stillede spørgsmål
Hvad er en indløsningsaftale?
En kortindløser (f.eks. Nets, Clearhouse, Handelsbanken, Swedbank) er et firma, som er godkendt af bankinstitutterne til at hæve penge på kundernes bankkonti.
Hvad er en betalingsgateway?
En betalingsgateway er et firma som er autoriseret til tage imod kreditkort oplysninger på deres website, så kunderne kan gennemføre et køb på en webshop. FacilityNet anvender QuickPay, som er specialiseret i at håndtere flere indløsere samt mange betalingsformer.