Relevant for følgende moduler:
Mødeforplejning
Relevant for følgende brugertyper:
Virksomhedsadministrator / Bogholder / IT-administrator
Introduktion
Ved oprettelse af en ny virksomhed i FacilityNet er det nødvendigt at fastlægge, hvilke kontonumre der skal oprettes, og hvordan brugerne skal tilknytte dem til ordrer.
Håndtering af kontonumre
Der findes to muligheder for håndtering af kontonumre:
-
Brugergenereret kontonummer: Brugerne kan selv angive et kontonummer i et åbent tekstfelt ved oprettelse af en ordre.
- Fordele: Ingen vedligeholdelse af kontonumre i systemet.
- Ulemper: Risiko for indtastning af ugyldige kontonumre.
-
Foruddefinerede kontonumre i systemet: Kontonumrene lægges ind i systemet, så brugerne kan vælge fra en liste, når de opretter en ordre.
- Fordele: Minimering af fejl ved brugerindtastning.
- Ulemper: Kræver vedligeholdelse af kontonumre i systemet.
Guide til administration af kontonumre
Følg vejledningen nedenfor for at oprette, slette eller redigere kontonumre enkeltvis. Hvis I ønsker at importere en liste af kontonumre, kan I følge denne guide til at importere kontonumre.
Administrer rettigheder til eksisterende kontonumre:
Redigering af kontonummerrettigheder
Når et kontonummer redigeres, har man mulighed for at vælge, hvilke brugere eller afdelinger der skal have adgang til det pågældende kontonummer.