Administration af kontonumre (costcentre)

Relevant for følgende moduler:

Mødeforplejning

Relevant for følgende brugertyper:

Virksomhedsadministrator / Bogholder / IT-administrator


Introduktion

Ved oprettelse af en ny virksomhed i FacilityNet er det nødvendigt at fastlægge, hvilke kontonumre der skal oprettes, og hvordan brugerne skal tilknytte dem til ordrer.

Håndtering af kontonumre

Der findes to muligheder for håndtering af kontonumre:

  1. Brugergenereret kontonummer: Brugerne kan selv angive et kontonummer i et åbent tekstfelt ved oprettelse af en ordre.
    • Fordele: Ingen vedligeholdelse af kontonumre i systemet.
    • Ulemper: Risiko for indtastning af ugyldige kontonumre.
  2. Foruddefinerede kontonumre i systemet: Kontonumrene lægges ind i systemet, så brugerne kan vælge fra en liste, når de opretter en ordre.
    • Fordele: Minimering af fejl ved brugerindtastning.
    • Ulemper: Kræver vedligeholdelse af kontonumre i systemet.

Guide til administration af kontonumre

Følg vejledningen nedenfor for at oprette, slette eller redigere kontonumre enkeltvis. Hvis I ønsker at importere en liste af kontonumre, kan I følge denne guide til at importere kontonumre.

Administrer rettigheder til eksisterende kontonumre:

Administrer kontonumre trin 2

Administrer kontonumre trin 3

Redigering af kontonummerrettigheder

Når et kontonummer redigeres, har man mulighed for at vælge, hvilke brugere eller afdelinger der skal have adgang til det pågældende kontonummer.

Redigering af kontonummerrettigheder

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt