For at oprette en ny menu i GoPay som kantineadministrator, følg trinene nedenfor:
Trin 1: Gå til GoPay Manager
Start med at besøge hjemmesiden app.facilitynet.dk og log ind på din kantineadministrator-konto.
Trin 2: Naviger til Menuplanlægning
Når du er logget ind, skal du i venstre side af skærmen finde menuen Menuplanlægning som vist på billedet nedenfor:
Trin 3: Opret en ny menu
Du har to muligheder for at oprette en ny menu:
- Klik på knappen Opret menu i øverste højre hjørne.
- Klik direkte på den ønskede dato i kalenderen for at oprette en menu på den specifikke dag.
Begge handlinger vil åbne et pop-up vindue, hvor du kan angive detaljer for menuen.
Trin 4: Udfyld menuoplysninger
I pop-up vinduet kan du angive følgende oplysninger:
- Dato, hvor menuen skal publiceres: Angiv dato
- Farve i kalenderen: Du kan vælge at f.eks. ugens fisk altid har samme farve.
- Navn på retten: Angiv navnet på retten.
- Kort beskrivelse: Tilføj en kort beskrivelse af retten.
- Allergener: Tilføj relevante allergener.
- Derudover kan du tilføje marketingdetaljer, hvis det er nødvendigt.
Du har også mulighed for at:
- Angive en gentagelse af menuen på flere dage ved at klikke på + Tilføj gentagelse.
- Vælge, om menuen skal publiceres til web-menu, buffet skilt eller dagens menu skilt. Bemærk, at buffet- og dagens menu skilte er et tilkøb af fysiske digitale menuskilte, som kan placeres i jeres butik for at vise en beskrivelse af produktet.
På billedet: Menuskilt (tv) og buffetskilt (th). Begge har en batterilevetid på ca. 10 år.
Trin 5: Se og administrer dine menuer
Du kan se dine oprettede menuer i kalender visningen som vist på billedet ovenfor, eller gå til fanebladet Menus for at få en listevisning.
I listevisningen kan du søge efter menuer, vælge ugenummer og se ordrer fra den ønskede periode. Du kan også slette, redigere eller deaktivere menuer ved at klikke på de tre prikker til højre for menuen.