Kom godt i gang med Kantinebetaling for Bestiller

 

FacilityNet Kantinebetaling er en selvbetjent og kontantfri betalingsløsning til at betale for mad og drikke i kantinen. Betaling foregår ved at du scanner dit id-kort eller nøglechip på POS-skærmen. Herefter printes en kvittering (hvis der er opsat printer), som er dit bevis for, at du har betalt for maden. Afhængigt af jeres opsætning i virksomheden, foregår betaling ved at du trækkes over løn eller tanker penge op på din FacilityNet konto. 

Denne guide beskriver de vigtigste punkter for at du hurtigt kan betale i kantinen.

 

Indhold:

Tilmelding
  Tilmeld dit id-kort 
Betal med ID-kort
  Tank penge op på FacilityNet konto
  Scan id-kort for at betale
  Fremvis kvittering ved kontrol
Kvitteringer og saldo
  Se din saldo
  Se dine køb online
FAQ
  Hvordan betaler jeg for gæster?
  Mit kort virker ikke?
  Hvordan fortryder jeg et køb?
  Hvordan får jeg refunderet penge jeg har tanket op?
Vigtige links

 

 

 

Tilmelding

Tilmeld dit id-kort 

 

Første gang du køber mad i kantinen, skal du tilmelde dit ID-kort. Følg disse trin:

 

Scan dit ID-kort på POS-skærmen.

 

I boksen Registrer kort, trykkes på knappen Start

 

Indtast din e-mailadresse og tryk på knappen Accepter

 

Du modtager en e-mail med et link til tilmelding. Følg vejledningen i e-mailen.

 

Bemærk: I nogle virksomheder bliver medarbejdere automatisk tilmeldt. Hvis det gælder dig, kan du springe dette trin over.

 

Betal med ID-kort

Tank penge op på FacilityNet konto

I nogle virksomheder skal du tanke penge op, før du kan gennemføre et køb på POS-skærmen. Hvis der ikke er penge på din konto, kan købet ikke fuldføres. Der er tre forskellige måder, du kan tanke op på:

 

Tank op via POS-skærm

Er POS-skærmen sat op til at kunne tanke op, vil forsiden af skærmen vise en Tank op-knap. Bemærk at nogle kantiner kan har aktiveret denne funktion på enkelte af deres POS-skærme.

  1. Tryk på Tank op-knappen på POS-skærmen
  2. Scan dit ID-kort
  3. Tast det beløb, du ønsker at tilføre dit ID-kort
  4. Tryk på knappen Tank op
  5. Betal med kreditkort 

 

Tank op via App

Du kan tanke op via GoPay appen ved at følge DENNE guide.

 

Tank op online

Du kan tanke op via din Bestiller-profil ved at følge DENNE guide.

 

Scan id-kort for at betale

Når du skal betale for mad i kantinen, gør du følgende:

  1. Scan dit ID-kort på den lille kortlæser ved siden af POS-skærmen.
  2. Vælg dine varer ved at trykke på touchskærmens vareknapper.
  3. Gennemfør købet ved at trykke på "Køb".

Hvis der er en bonprinter, udskrives en kvittering. Denne kvittering fungerer som bevis for din betaling. Husk at placere kvitteringen synligt ved siden af din tallerken.

 

Fremvis kvittering ved kontrol

Det er vigtigt, at alle betaler i kantinen. Sørg derfor for at placere din kvittering synligt ved siden af din tallerken, når du spiser frokost.

Har du mistet din kvittering? Du kan altid genprinte den på POS-skærmen.

 

Kvitteringer og saldo

Se din saldo

Når du har tanket penge op, kan du se din saldo enten online eller direkte på POS-skærmen.

Se guide til at tjekke din saldo her:

 

Se dine køb online

Du kan nemt se dine køb online via FacilityNet.

Se guide til at se dine køb her:

 

 

FAQ

Hvordan betaler jeg for gæster?

Der er tre måder at betale for gæster i kantinen, afhængigt af virksomhedens opsætning:

Løsning 1: Vælg "Gæsteknap" på POS-skærmen

Når du scanner dit ID-kort på POS-skærmen, vil du se en knap med teksten "Gæstefrokost" eller "Gæstebuffet". Ved at vælge denne knap registreres det i bogholderiet, at betalingen er for gæstemad.

Løsning 2: Brug et gæstekort fra receptionen

Receptionen kan udstede et gæstekort, som du kan bruge til at betale for dine gæster.

Løsning 3: Køb gæstefrokostbilletter online

Log ind på FacilityNet og udsted gæstebilletter selv. Billetterne skal printes og gives til dine gæster.
Hver gæstebillet er på størrelse med et visitkort og indeholder en unik QR-kode, som skal scannes på QR-scanneren ved POS-skærmen. Bemærk, at denne løsning kræver en QR-scanner og at kantinen tilbyder frokostbilletter.

Løsning 4: Betal med kreditkort

Hvis POS-skærmen har en kreditkortlæser (tilkøb), er det muligt at betale med alm. kreditkort.

 

Mit kort virker ikke?

Er dit id-kort holdt op med at virke? Når du scanner dit id-kort og POS-skærmen skriver "Ugyldig billet / id-kort", skal du printe en kvittering, hvorpå dit id-kort nummer fremgår. Tag et billede af kvitteringen og send til support@facilitynet.dk, som vil undersøge sagen.

Virker dit id-kort ikke og der er monteret en QR-scanner, kan du scanne din personlige QR fra mobilen eller printe den ud på papir og scanne. Se guide her:

 

Hvis dit ID-kort er holdt op med at virke, og POS-skærmen skriver "Ugyldig billet / ID-kort", kan du gøre følgende:

  1. Print en kvittering, hvorpå dit id-kort nummer fremgår.
  2. Tag et billede af kvitteringen, og send det til support@facilitynet.dk. Supporten vil undersøge sagen for dig.

Har POS-skærmen en QR-scanner? I så fald kan du i stedet:

  • Scanne din personlige QR-kode direkte fra mobilen.
  • Printe QR-koden og scanne den på terminalen.

Se guide til brug af QR-kode her:

 

Hvordan fortryder jeg et køb?

Når købet er gennemført, kan du som udgangspunkt ikke selv annullere det. Kontakt kantinepersonalet, hvis du ønsker at få købet annulleret, og de vil hjælpe dig videre.

 

Hvordan får jeg refunderet penge jeg har tanket op?

Hvis du fratræder din stilling og har penge på din konto, skal du kontakte kantinen for at få refunderet beløbet.

Se guide for yderligere instruktioner:

 

Vigtige links

Alle guides: https://support.facilitynet.dk/hc/da/categories/200139778-Bestiller

Kontakt support: support@facilitynet.dk

Glemt adgangskode: https://bestil-nu.net/glemt-adgangskode

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt