Med FacilityNet Mødeforplejning kan du nemt bestille forplejning til møder. Du kan hurtigt bestille til almindelige møder, heldagsmøder og gentagne møder. Korrekt udfyldelse af bestillingen sikrer at både kantinen og økonomiafdelingen får besked om både bestillinger og ændringer. Denne guide viser de vigtigste trin, så du hurtigt kan få bestilt mødeforplejning.
Indhold:
Brugeroprettelse | |
Opret brugerkonto | |
Daglig brug | |
Opret mødeforplejning | |
Rediger eller slet mødeforplejning | |
Tilføj Ressourcebooking | |
Deadline | |
Er din ordre låst? | |
Vigtige links |
Brugeroprettelse
Opret brugerkonto
Afhængigt af virksomhedens opsætning kan oprettelsen af brugerkonto variere. I nogle virksomheder skal brugerne oprette sig selv.
Følg guiden "Opret brugerkonto" nedenfor, hvis det er tilfældet.
I andre virksomheder oprettes brugerkonti automatisk. Hvis dette er tilfældet, har du modtaget en invitationsmail fra Facilitynet med et link til at oprette dit brugernavn og din adgangskode. Hvis du ikke har modtaget invitationsmailen, kan du nulstille dit brugernavn og adgangskode ved at bruge linket nedenfor:
Daglig brug
Opret mødeforplejning
Når du er logget ind i Facilitynet, kan du oprette en ny mødeforplejningsordre.
1: Ny mødeforplejning
- Fra dit dashboard, trykker du på "Ny"-knappen.
- Vælg Mødeforplejning
2: Tilføj levering
- Udfyld dato og tidspunkt for hvornår du ønsker mødeforplejning.
- Hvis du kommer direkte fra en ressourcebooking, vil disse felter allerede være udfyldt.
3: Vælg varer
- Vælg de forplejninger og antal, du ønsker.
4: Mødedetaljer
- Her kan du bekræfte mødedetaljerne.
- Hvis du kommer direkte fra en ressourcebooking, vil disse felter allerede være udfyldt.
5: Levering
- Angiv hvor mange der bestilles til.
- Vælg om bestillingen indtages i kantinen, skal leveres eller om du selv står for at afhente ordren.
- Vælges levering, bedes du angive leveringssted.
6: Betaling
- Angiv hvem der skal faktureres for bestillingen
- Tryk på "Bekræft ordre"
7: Bekræft ordre
- Du får nu en samlet oversigt over bestillingen.
- Har du rettelser, trykker du på "Rediger ordre".
- Ser alt rigtigt ud, trykker du på "Bekræft ordre".
For mere udførlig beskrivelse af valgmulighederne i Facilitynet Mødeforplejning, læs her:
Tilføj Ressourcebooking
Har du adgang til Facilitynet Ressourcebooking, bliver mødeinformationer automatisk udfyldt, når du booker lokale. Du kan læse mere om Facilitynet Ressourcebooking her:
Rediger eller slet mødeforplejning
Du kan redigere eller slette en mødeforplejningsordre, så længe kantinen ikke har låst den.
- På dit dashboard, klikker du på de tre prikker ud for den pågældende ordre.
- For at opdatere, trykker du på "Opdater".
- For at slette, trykker du på "Slet".
Når ordren er låst, skal du kontakte kantinen for at få ændret ordren.
Deadline
Kantinen har angivet en deadline for, hvornår du senest skal afgive din bestilling, før den automatisk godkendes. Det kan f.eks. være dagen før kl. 12:00.
Hvis du overholder deadline, bliver din bestilling automatisk godkendt, og du kan forvente, at ordren bliver leveret.
Hvis du ikke overholder deadline, vil systemet vise en besked om, at din bestilling ikke er automatisk godkendt. Kantinen skal først godkende din bestilling, og du kan ikke forvente levering. Det er derfor din egen ansvar at kontakte kantinen ved hastebestillinger.
Er din ordre låst?
Hvis din ordre er låst, betyder det, at kantinen er i gang med at planlægge leveringen. Du kan se, at ordren er låst, da der vises en hængelås ved siden af ordren i din indbakke.
Når ordren er låst, kan du ikke opdatere eller slette den. Hvis du ønsker at foretage ændringer, skal du kontakte kantinen, som kan åbne ordren eller hjælpe med ændringer.
Vigtige links
Alle guides: https://support.facilitynet.dk/hc/da/categories/200139778-Bestiller
Kontakt support: support@facilitynet.dk
Glemt adgangskode: https://bestil-nu.net/glemt-adgangskode