Afstemning af indløsningsgebyrer og bankoverførsler

Denne vejledning forklarer, hvordan du som kantineforpagter kan afstemme indløsningsgebyrer og bankoverførsler ved hjælp af GoPay-systemet.

Vejledningen gælder udelukkende for POS-betalinger gennemført med Adyen-kreditkortterminalen.

Før du starter

  1. Log ind på GoPay
    Gå til https://app.facilitynet.dk og log ind med dine adgangsoplysninger.
  2. Skift til admin-miljøet
    Følg denne guide for at skifte til admin-miljøet, hvis du ikke allerede er i det.

Trin 1: Find bankoverførslen

  1. Klik på “Afstemning” og vælg “Bankoverførsler”
    Klik på Afstemning for at åbne relaterede menupunkter.
    Klik på Bankoverførsler for at se en oversigt over alle overførsler.
  2. Vælg Fra- og til-dato
    Klik på kalender-ikonet ud for feltet Fra og vælg startdatoen, efterfulgt af Til-dato
  3. Klik på de tre prikker til højre
    Find den ønskede bankoverførsel og klik på de tre lodrette prikker yderst til højre.
  4. Klik på “Details”
    Vælg Details i popup-menuen for at åbne transaktionsoversigten.

Trin 2: Forstå overførselsdetaljer

Du vil nu se en liste over alle transaktioner, som bankoverførslen dækker over.

Forklaring af kolonner

Kolonnenavn Beskrivelse
Order ID Ordrenummer fra FacilityNet. Internt ID for ordren i jeres system.
PSP Reference Transaktions-ID hos betalingsudbyderen (fx Adyen). Bruges til afstemning.
Booked Dato og tidspunkt for oprettelse af betalingen hos betalingsudbyderen. Dette er også tidspunktet, hvor købet blev gennemført på POS skærmen.
Available Denne dato angiver, hvornår beløbet var tilgængeligt på jeres virtuelle konto hos udbyderen. Dette er typisk 2 dage efter Booked.
Gross Samlet beløb kunden har betalt, inklusive transaktionsgebyrer.
Fee Samlet gebyr for transaktionen.
Net Beløb I modtager efter gebyret er fratrukket (Gross - Fee).

 

Opsummering i bunden

I bunden af oversigten vises følgende summering:

  • Number of orders: Antal ordrer i overførslen.
  • Gross total: Samlet bruttobeløb.
  • Fee total: Samlet fratrukket gebyr.
  • Net total: Samlet netto beløb. Dette beløb, skal stemme med beløbet overført til jeres konto.

Eksport

Øverst til højre findes knappen Eksport, som lader dig hente alle transaktionsdata som CSV eller Excel-fil.

Bemærk: Hvis der står "Period: Invalid DateTime – 19/05/2025" i toppen, skyldes det at det er den første bankoverførelse I har på aftalen og der er derfor ingen startdato. 
Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt