Denne vejledning forklarer, hvordan du som kantineforpagter kan afstemme indløsningsgebyrer og bankoverførsler ved hjælp af GoPay-systemet.
Vejledningen gælder udelukkende for POS-betalinger gennemført med Adyen-kreditkortterminalen.
Før du starter
-
Log ind på GoPay
Gå til https://app.facilitynet.dk og log ind med dine adgangsoplysninger. -
Skift til admin-miljøet
Følg denne guide for at skifte til admin-miljøet, hvis du ikke allerede er i det.
Trin 1: Find bankoverførslen
-
Klik på “Afstemning” og vælg “Bankoverførsler”
Klik på Afstemning for at åbne relaterede menupunkter.
Klik på Bankoverførsler for at se en oversigt over alle overførsler. -
Vælg Fra- og til-dato
Klik på kalender-ikonet ud for feltet Fra og vælg startdatoen, efterfulgt af Til-dato -
Klik på de tre prikker til højre
Find den ønskede bankoverførsel og klik på de tre lodrette prikker yderst til højre. -
Klik på “Details”
Vælg Details i popup-menuen for at åbne transaktionsoversigten.
Trin 2: Forstå overførselsdetaljer
Du vil nu se en liste over alle transaktioner, som bankoverførslen dækker over.
Forklaring af kolonner
Kolonnenavn | Beskrivelse |
---|---|
Order ID | Ordrenummer fra FacilityNet. Internt ID for ordren i jeres system. |
PSP Reference | Transaktions-ID hos betalingsudbyderen (fx Adyen). Bruges til afstemning. |
Booked | Dato og tidspunkt for oprettelse af betalingen hos betalingsudbyderen. Dette er også tidspunktet, hvor købet blev gennemført på POS skærmen. |
Available | Denne dato angiver, hvornår beløbet var tilgængeligt på jeres virtuelle konto hos udbyderen. Dette er typisk 2 dage efter Booked. |
Gross | Samlet beløb kunden har betalt, inklusive transaktionsgebyrer. |
Fee | Samlet gebyr for transaktionen. |
Net | Beløb I modtager efter gebyret er fratrukket (Gross - Fee ). |
Opsummering i bunden
I bunden af oversigten vises følgende summering:
- Number of orders: Antal ordrer i overførslen.
- Gross total: Samlet bruttobeløb.
- Fee total: Samlet fratrukket gebyr.
- Net total: Samlet netto beløb. Dette beløb, skal stemme med beløbet overført til jeres konto.
Eksport
Øverst til højre findes knappen Eksport, som lader dig hente alle transaktionsdata som CSV eller Excel-fil.
Bemærk: Hvis der står "Period: Invalid DateTime – 19/05/2025" i toppen, skyldes det at det er den første bankoverførelse I har på aftalen og der er derfor ingen startdato.