E-conomic integration

Med e-conomic integration oprettes fakturakladder automatisk, så snart køkkenpersonalet har bogført en ordre. Fakturakladden indeholder alle ordreinformationer, herunder varelinjer, kundens costcenter, mødedetaljer m.m., så fakturaen er klar til at blive afsendt.

 

Det er muligt at oprette særskilte fakturaer eller samlefakturaer. Samlefakturaer kan opdeles på kundens costcentre, hvilke giver en stor administrativ besparelse for både kundens og kantineforpagters bogholderi.

 

Samlefaktura

Hver måned oprettes der automatisk en samlefaktura i e-conomic. Kunder kan få samlefakturaer opdelt på costcenter (f.eks. opdelt pr. kontor). Samlefakturaen er opdelt, så ordrer er sorteret efter bestillerens navn.

 

Fordele

  • Fordelen for kunden er at de modtager en samlefaktura hver måned, hvilket gør det lettere for dem at håndtere.
  • Fordelen for kantineforpagter er at afstemning bliver lettere når der kun sendes en samlefaktura.

 

Særskilt faktura

Når en ordre er bogført i facilitynet.io, så oprettes fakturaen i e-conomic. kort tid efter.

 

Fordele

  • Fordelen for kunden er, at de modtager faktura med det samme, så de har overblik over udgifterne og at alle ordreinformationer kommer med på faktura, herunder kontostreng, mødeinformationer, mødedeltagere m.m.
  • Fordelen for kantineforpagter er, at fakturering kan automatiseres. Ingen fakturaer glemmes og alt bliver faktureret samme dag som ordren leveres, hvilket sikrer, hurtigere betaling fra kunden.

 

Pris

Dette er et tillægsmodul.

 

Hvad kræver det at sætte op?

  1. I facilitynet.io skal I indtaste en e-conomic API-nøglec. Se guide til, hvordan I finder API-nøglen nederst på denne side.
  2. Salget skal indlæses på et produktnummer, som I har oprettet i e-conomic. I skal oprette produktnumre, når I opretter varekataloget.
  3. Debitorer kan automatisk oprettes i e-conomic. Alternativt skal I indtaste debitornumre for hver af kundens regningsmodtagere.

 

Find API-nøgle i E-conomic

Nedenfor viser vi, hvordan du aktiverer integration mellem FacilityNet og E-conomic, så FacilityNet automatisk kan oprette én-til-én eller samlefakturaer direkte i E-conomic.

 

Step 1: Aktiver FacilityNet App

Åbn dette link for at godkende FacilityNet App. Det kræver at du allerede er logget ind i E-conomic. 

https://secure.e-conomic.com/secure/api1/requestaccess.aspx?appPublicToken=W17OYArBMzw3ZnWKyyrB6v1RSoJUf0DlTZkTRwmpU5k1

 

Godkend app’en og send os den viste API-nøgle.

image002.jpg

 

Step 2: Se dine godkendte Apps

Log ind i E-cononomic og klik:

Indstillinger > Alle indstillinger > Åbn udvidelser > Vælg apps

(OBS: Skal kun anvendes hvis du vil se godkendte apps eller fjerne app´en igen).

image003.jpg

 

Indtast API-nøgle fra e-conomic i FacilityNet

Når I har fået jeres API-nøgle fra E-conomic, så skal den indtastes i FacilityNet. Dette kan gøres, når man er logget ind, som bogholder/virksomhedsadministrator.

 

Tryk Organisation->Finanskladde

mceclip0.png

 

Gå i fanebladet Økonomistyringssystem og tryk Opret.
Vælg E-conomic.
Her har I mulighed for at angive et navn til integrationen. I bestemmer selv, hvad navnet skal være. 
Og så skal I indtaste jeres API-nøgle fra e-conomic.

mceclip1.png

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt