FAQ - Kantineterminal

Indhold

Hvordan kommer vi i gang?
Er kantineterminalen driftssikker?
Kan ansatte betale med id-kort?
Hvordan oprettes brugere?
Kan vareudvalget tidsjusteres?
Kan vi have forskellige priser til interne og eksterne?
Kan vi tilbyde ansatte et frokostabonnement?
Kan vi anvende løntræk?
Hvilke betalingsmetoder kan vi tilbyde?
Kan vi bruge appen sammen med jeres POS-terminal?
Hvordan betaler gæster?
Kan vi undlade at printe en kvittering?
Hvordan undgår vi gratister?
Er det hurtigt at gennemføre et køb?
Hvordan kan kantinepersonalet og brugerne se deres salg / køb?
Kan I automatisere brugeroprettelse, løntræk og salgsposteringer?
Tilbyder I Active Directory Sync og SSO?
Har I en API?
Har I integration til kantineforpagters økonomisystem?
Sikkerhed
Hvilke personhenførbare data behandler I?
Har I en databehandleraftale?
Er support inkluderet?

 

Hvordan kommer vi i gang?

Det er hurtigt at komme i gang. Vi hjælper med opsætning, dataimport og træning.

Kantineterminalen leveres som plug&play af FacilityNet. Sæt strøm til og tilslut internet, så er kantineterminalen klar til brug.

 

Er kantineterminalen driftssikker?

  • FacilityNets hardware er industritestet, hvilket sikrer høj drift-stabilitet. 
  • Kantineterminalen kan køre offline, så I ikke mister salg. Hvis internetforbindelsen går ned. Når forbindelsen genetableres overføres salget automatisk.
  • Hvis strømmen går genstarter kantineterminalen automatisk.

 

Kan ansatte betale med id-kort?

Ja, ansatte kan betale ved at scanne deres id-kort. Terminalen fungerer med alle Mifare kort, f.eks. adgangskort.

 

Hvordan oprettes brugere?

Brugere kan oprettes på følgende måder:

  1. Brugere opretter sig selv ved at scanne deres id-kort på kantineterminalen. Herefter sendes en email med et link til en tilmeldingsformular.
  2. Active directory sync
  3. CSV-import
  4. REST API
  5. Manuel oprettelse af administrator

 

Kan vareudvalget tidsjusteres?

Der er mulighed for at opsætte tidsindstillede menuer. Eksempelvis vises morgenmad i tidsrummet 7-10, frokost i tidsrummet 10-14 m.m.

 

Kan vi have forskellige priser til interne og eksterne?

Ja, der kan oprettes differentierede priser til forskellige firmaer og brugergrupper.

 

Kan vi tilbyde ansatte et frokostabonnement?

Ja, I kan tilbyde at ansatte et frokostabonnement. Frokostabonnement betales typisk via løntræk. I kan selv definere forskellige typer af abonnementer og priser, f.eks. "Spis alle ugens dage" eller "Spis 3 gange om ugen".

 

Kan vi tilbyde løntræk? 

Ja. I kan tilbyde ansatte løntræk. I kan hente en løntræksfil i Facilitynet.io webportal eller der kan opsættes et job, der automatisk sender en løntræksfil til jeres HR lønafdeling. I kan definere hvordan løntræksfilen skal se ud. Typisk sendes en CSV-fil, som kan importeres direkte i jeres lønsystemet.

 

Hvilke betalingsmetoder kan vi tilbyde?

I kan selv opsætte betalingsmetoder for hver kundegruppe. Der er følgende muligheder:

  • Løntræk
  • Tank-op konto (brugerne kan tanke penge op)
  • MobilePay
  • Faktura (køb til gæster)
  • Madbilletter som scannes på QR-scanner.

 

Kan vi bruge kantineterminalen sammen med Facilitynet.io mobilapp?

Ja, I kan bruge kantineterminalen i kombination med mobilappen. 

 

Hvordan betaler gæster?

Det er 3 måder at tilbyde gæstebetaling:

  1. Ansatte kan købe på vegne af gæsten på kantineterminalen. Den del af ordrebeløbet, som er er virksomhedsbetalt, bliver ikke ikke trukket på den ansattes private konto/løntræk.
  2. Gæster scanner en madbillet eller et udleveret gæstekort.
  3. Gæsten kan betale med MobilePay.
  4. Gæster kan betale med Facilitynet.io appen ved at scanne QR eller indtaste gopay.menu i mobilens browser.

 

Kan vi undlade at printe en kvittering?

Ja, det er valgfrit om kvittering skal printes. 

 

Hvordan undgår vi gratister?

Kantineterminalen lyser grønt når et køb er gennemført. Der kan udskrives en kvittering. I kan oprette en intern politik om at kvitteringen skal ligge synlig ved siden af tallerkenen eller vises til personalet ved kontrol. 

 

Er det hurtigt at gennemføre et køb?

Vi har gjort det hurtigt at betale på kantineterminalen. Et køb tager typisk 1 sekund. Hvis kantinekunden ikke skal kunne vælge varer, så gennemføres købes straks at id-kort scannes.

 

Hvordan kan kantinepersonalet og brugerne se deres salg / køb?

Kantinepersonalet kan se salget online på Facilitynet.io webportal. Brugerne kan se dagens kvitteringer og køb i appen eller online.

 

Kan I automatisere brugeroprettelse, løntræk og salgsposteringer?

Ja. Vi tilbyder f.eks. Active Directory Sync, CSV-snitflade integration og REST API.

For at importere brugere kan I f.eks. anvende Active directory sync eller uploade en CSV-fil til Facilitynet.io's SFTP-server. I kan definere hvilken brugergruppe brugeren tilhører og dermed tilpasses vareudvalg, priser og betalingsmuligheder når brugeren logger ind. Facilitynet.io kan også sende løntræksfiler, saldobalance, salgsposteringer m.m. direkte til jeres økonomisystem. 

 

Tilbyder I Active Directory Sync og SSO?

Ja, vi tilbyder Active Directory Sync og Single-sign-on.

 

Har I en API?

Ja, Facilitynet.io har en REST API. Det er f.eks. muligt at oprette varer,  vedligeholde brugere, cost centre, regningsmodtagere. Det er også muligt at hente salgsdata til fakturering og overvågning. API'er er i BETA og udvikles løbende.

 

Har I integration til økonomistyringssystem?

Ja. Vi tilbyder integration til alle økonomistyringssystemer. Typisk sendes en CSV-fil automatisk til en SFTP-server, som automatisk importeres i økonomistyringssystem.

 

Sikkerhed

Vi har høj fokus på sikkerhed. Data sendes krypteret via TLS1.2 og vores datacenter har et højt sikkerheds niveau. I kan rekvirere FacilityNets informationssikkerhedspolitik og whitepapers ved at skrive til sales@facilitynet.dk.

 

Hvilke personhenførbare data behandler I?

Vi opbevarer primært følgende personhenførbare data: Brugeren navn, initialer, email-adresse, afdeling (frivilligt), telefonnummer (frivilligt), varelinjer og transaktionstidspunkt. Af hensyn til support og sikkerhed opbevares IP-adresse og metadata såsom klientens styresystem og browser version. Dette er nærmere beskrevet i vores databehandleraftale. 

 

Har I en databehandleraftale?

Ja. I kan rekvirere databehandleraftale ved at kontakte sales@facilitynet.dk. FacilityNet har fået  udarbejdet en ISAE-3000 erklæring. 

 

Er support inkluderet?

Ja, support til alle brugere er inkluderet i aftalen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt