Installation og drift af kantineterminal

 

Hardwarepakke

Facilitynet leverer en hardwarepakke som indeholder en touchskærm, kortlæser og printer (valgfrit). Herudover leverer vi vægbeslag, bordfod eller piedestal. Læs om All-in-One terminalen.

Der er prisforskel på vores forskellig hardwarepakker. Kontakt os for at se forskellige hardwarepakker og priser.

Generelt for hardware:

  • Hardware er industritestet og godkendt til kantinemiljø.
  • Kantineterminaler leveres som Plug&Play. Kunden skal blot sætte strøm og internet til, så er kantineterminalen klar til brug. 
  • Løsningen kræver internetforbindelse enten via Ethernet eller Wi-Fi.
  • Kantineterminal supporteres online via TeamViewer.
  • Hvis hardware bliver defekt, kan vi levere nyt på 1-2 arbejdsdage.
  • Der er normalt 2 års standard garanti på touchskærm og 1 år på øvrige hardwaredele. Garantien kan udvides.

 

Montering og kabling

  • Kunden skal selv stå for montering af hardware, kabling af strøm og oprette internetforbindelse.
  • Anbefalinger til montering, hvis kantineterminalen monteres på væg. Læs mere.

 

Strøm

  • 1 strømstik til skærm.
  • 1 strømstik til printer.
  • 1 strømstik til QR-scanner (Hvis QR-scanner anvendes).

 

Netværk

  • Vi anbefaler at placere terminalen i DMZ på jeres netværk. Det kan evt. være jeres gæstenetværk.

 

Porte

  • Kantineterminalen har kun outbound forbindelser på port 443.
  • Vores fjernstyrings-værktøj benytter port 5938, 3478 (TCP and UDP), 5349 (TCP), 5228, 5229, 5230 bidirectional.

 

Support

  • FacilityNet Team installerer klienten via Teamviewer 11 og tilbyder remote support på hardware.
  • Der er telefonsupport til administratorer (køkkenpersonalet, IT-afdeling, bogholder) og e-mail- eller live chat-support til øvrige brugere.

 

Brugeradgang

  • Der er ikke administratorrettigheder på den brugerkonto som Kantineterminal-programmet installeres på.
  • Kantineterminal-programmet er låst i kioskmode og PC'en kan ikke anvendes til andre formål end betaling i kantinen.
  • Kantineterminal-programmet kan lukkes med en pinkode, som udleveres til IT-afdelingen / køkkenpersonalet.
  • Kantinekunder betaler med gyldigt id-kort eller MobilePay.

 

Driftsproblemer

  • Ved strømsvigt vil kantineterminalen automatisk starte op, når strømmen genetableres.
  • Ved manglende internet vil kantineterminalen køre i offline mode, hvilket sikrer, at køb stadig kan gennemføres. Så snart internettet genetableres, så synkroniseres transaktioner til webportalen. (Kantineterminalen kan også sættes op til kun at køre i online mode, hvilket altid kræver internetforbindelse, for at et køb kan gennemføres. 
  • Hvis en ledning ryger ud, så vil kantineterminalen vise hvilken ledning, som ikke er korrekt monteret i computeren via et advarselspanel i toppen af vinduet. 

 

Software og opdateringer

  • Facilitynet konfigurerer PC'en og installerer software inden levering. Kantineterminalen leveres som Plug&Play og er klar til drift, så snart der sættes strøm til.
  • Der installeres Windows 10 på kantineterminalen. Kunden er selv ansvarlig for at holde Windows opdateret.
  • Læs om softwareinstallation.

 

FAQ til funktionalitet

 

Fejlfinding

 

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt