Indhold
Implementering
Hvad er fordelen ved at anvende en mobilapp?
Drift
Hvad kan brugerne købe/bestille i appen?
Kan vi bestille på flere lokationer?
Kan vi tilbyde ansatte et frokostabonnement?
Hvilke betalingsmetoder kan vi tilbyde i appen?
Kan vi bruge appen sammen med jeres POS-terminal?
Kan brugerne lave forudbetaling?
Kan der være et begrænset vareparti?
Kan vi have differentierede priser til interne og eksterne?
Kan kantinen opsætte deadlines for bestilling?
Er det hurtigt at gennemføre et køb?
Hvordan kan kantinepersonalet og brugerne se deres salg / køb?
Kan vi sende nyheder og tilbud via appen?
Kan vi modtage kunde feedback?
Integrationer
Kan I automatisere brugeroprettelse, løntræk og salgsposteringer?
Tilbyder I Active Directory Sync og SSO?
Har I integration til kantineforpagters økonomisystem?
Det komercielle
Sikkerhed og GDPR
Hvilke personhenførbare data behandler I?
Hvordan installeres appen?
Appen kan downloades i App Store (Apple) og Play Store (Android). Appen kan også tilgås via mobilens browser, hvilket betyder, at det ikke er påkrævet at hente appen for at købe i kantinen.
Hvordan kommer vi i gang?
Det er hurtigt at komme i gang. Vi hjælper med opsætning, dataimport og træning. Brugerne skal blot hente appen og indtaste deres e-mail-adresse og så er de i gang og kan foretage køb.
Hvad er fordelen ved at anvende en mobilapp?
Fordelen er mange. Vi nævner her de vigtigste fordele:
- Brug appen til både kantinesalg men også andre typer af køb, f.eks.: takeaway, kaffe i cafeen, fredagsbarer, grab ´n go køleskabe, tøjrens m.m.
- Ansatte kan forudbestille maden, så køkkenet kan minimere madspild.
- Ingen administration af id-kort og hardware.
- Fleksible betalingsmetoder for både interne og eksterne (løntræk, kreditkort, MobilePay, tank-op, faktura m.m.).
- Bedre kommunikation (send nyheder, tilbud og vigtige beskeder ud til alle ansatte).
- Se ugens menuer.
- Modtag kunde feedback.
- Ingen corona-smitte - brugerne skal ikke røre en touchskærm og stå i kø.
- Har I fokus på Co2-reduktion og miljø kan I via appen fremhæve Co2-reducerede menuer og kommunikere til de kantinekunderne hvordan de hjælper med at minimere madspild.
Hvordan oprettes brugere?
Brugere kan oprettes på følgende måder:
- Bruger kan oprette sig selv via en formular (brugere verificeres på deres email domain)
- Active directory
- CSV-import
- REST API
- Manuel oprettelse af administrator
Hvad kan brugerne købe/bestille i appen?
Brugerne kan betale varer i kantinen, takeaway samt andre ydelser såsom kaffe i cafeen, grab ´n go, betale til fredagsbarer eller f.eks. tøjrens. Der er ingen grænser for hvad appen kan anvendes til i forbindelse med betaling.
Kan vi bestille på flere lokationer?
Ja. Jeres brugere kan bestille på flere lokationer / kantiner. Brugerne kan skifte lokation i appens header, hvorefter indholdet tilpasser sig til den valgte lokation. Brugernes lokation styres automatisk (f.eks. via Active directory) eller ved at brugeren selv vælger sin primære lokation, første gang brugeren åbner appen.
Kan vi have flere webshops?
Ja, I kan oprette flere webshops. Det kan f.eks. være at I har en webshop til kantinekøb, en til kaffeordning og en til fredagsarrangementer. Hver webshop ejer har adgang til et online dashboard, hvor de kan se salget.
Kan vi tilbyde ansatte et frokostabonnement?
Ja, I kan tilbyde at ansatte kan tilmelde sig et frokostabonnement. Frokostabonnement betales typisk via løntræk. I kan selv definere forskellige typer af abonnementer og priser, f.eks. "Spis alle ugens dage" eller "Spis 3 gange om ugen".
Kan vi tilbyde løntræk?
Ja. I kan tilbyde ansatte løntræk. I kan hente en løntræksfil i Facilitynet.io webportal eller der kan opsættes et job, der automatisk sender en løntræksfil til jeres HR lønafdeling. I kan definere hvordan løntræksfilen skal se ud. Typisk sendes en CSV-fil, som kan importeres direkte i jeres lønsystemet.
Hvilke betalingsmetoder kan vi tilbyde i appen?
I kan selv opsætte betalingsmetoder for hver kundegruppe. Der er følgende muligheder:
- Løntræk
- Tank-op konto (brugerne kan tanke penge op)
- Kreditkort / MobilePay (privat- og firmakort)
- Faktura (køb til gæster)
- Gratis ydelser (f.eks. 1 kop kaffe om dagen)
Behøver vi en POS-terminal?
Nej, I behøver ikke en POS-terminal. FacilityNet kan dog levere en selvbetjent POS-terminal (læs mere her), hvor brugerne kan betale ved at scanne deres id-kort eller betale med MobilePay.
I har kun brug for en POS-terminal, hvis jeres brugere ikke har eller ønsker at bruge mobiltelefonen til kantinebetaling.
Kan vi bruge appen sammen med jeres POS-terminal?
Ja, I kan bruge appen i kombination med mobilappen.
Hvordan betaler gæster?
Det er 2 måder at tilbyde gæstebetaling:
- Ansatte kan købe på vegne af gæsten i appen. Den del af ordrebeløbet, som er er virksomhedsbetalt, bliver ikke ikke trukket på den ansattes private konto/løntræk.
- Gæster scanner en QR-kode, hvorefter gæsten kan betale med mobilen med kreditkort eller MobilePay. Gæsten kan også indtaste gopay.menu i mobilen browser og indtaste en 4-cifret kantinekode.
Hvordan vises en kvittering?
Når et køb er gennemført, så gemmes en digital kvittering i appen. Brugeren kan let finde dagens kvittering(er) og fremvise eller scanne kvitteringens QR-kode på en kontrol tablet. Hvis kvitteringen er gyldig, så lyser kontrol tablet'en grønt og der printes en kvittering. FacilityNet leverer en pakke med kontrol app og tablet.
Hvordan undgår vi gratister?
I kantinen kan I opsætte en kontrol tablet. Brugerne scanner deres digitale kvittering, som indeholder en QR-kode. Er kvitteringen gyldig, så lyser skærmen grønt og der kan printes en kvittering. I kan også fravælge print af kvittering. I kan oprette en intern politik om, at kvitteringen skal ligge synlig ved siden af tallerkenen.
Kan brugerne lave forudbetaling?
Ja. Brugerne kan bestille til én eller flere dage ud i fremtiden i én transaktion. Det oprettes en kvittering pr. køb.
Kan kantinen opsætte deadlines for bestilling?
Ja. Kantinen kan oprette deadlines, således at nogle varer skal bestilles f.eks. 2 dage før kl. 12. På denne måde kan I optimere madproduktion og minimere madspild.
Kan der være et begrænset vareparti?
Ja. Kantinen kan angive hvor mange varer der kan købes dagligt. Det er især anvendeligt, når kantinen sælger overskydende retter som takeaway eller har et begrænset vareparti.
Kan vi have differentierede priser til interne og eksterne?
Ja, der kan oprettes differentierede priser til forskellige virksomheder eller kundegrupper.
Er det hurtigt at gennemføre et køb?
Vi har gjort det hurtigt at betale med mobilen. Der er følgende muligheder for hurtig betaling:
- Tilføj favoritter - Køb med 3 klik
- Scan QR eller indtast gopay.menu. Køb med 2 klik
- Abonnementsordning: 0 klik
I næste version lancerer vi Ibeacon fasttrack betaling, hvilket betyder, at brugerne automatisk får vist kantinens udvalgte varer / tilbud, når brugerne træder ind i kantinen. Dette sker ved at montere en ibeacon i kantinen.
Hvordan kan kantinepersonalet og brugerne se deres salg / køb?
Kantinepersonalet kan se salget online på Facilitynet.io webportal. Brugerne kan se dagens kvitteringer og køb i appen eller online.
Kan vi sende nyheder og tilbud via appen?
Ja, kantineforpagter og virksomheden kan sende nyheder, vigtige informationer og tilbud via appen.
Ansatte der er tilmeldt app notifikationer, vil modtage en notifikation i mobilen, når vigtige meddelelser publiceres.
Kan vi modtage kunde feedback?
I næste app version lancerer vi mulighed for at brugerne kan give feedback. Når en bruger har spist i kantinen bliver brugeren, i appen, spurgt om tilfredsheden og kan uddybe med foruddefinerede feedback muligheder og en kommentar. Det giver kantineforpagter mulighed for hele tiden at have fingeren på pulsen og tilbyde god kundeservice.
Kan I automatisere brugeroprettelse, løntræk og salgsposteringer?
Ja. Vi tilbyder f.eks. Active Directory Sync, CSV-snitflade integration og REST API.
For at importere brugere kan I f.eks. anvende Active directory sync eller uploade en CSV-fil til Facilitynet.io's SFTP-server. I kan definere hvilken brugergruppe brugeren tilhører og dermed tilpasses vareudvalg, priser og betalingsmuligheder når brugeren logger ind. Facilitynet.io kan også sende løntræksfiler, saldobalance, salgsposteringer m.m. direkte til jeres økonomisystem.
Tilbyder I Active Directory Sync og SSO?
Ja, vi tilbyder Active Directory Sync.
Vi tilbyder ikke Single-sign-on (SSO) i første version af appen. SSO er understøttet på Facilitynet.io webportalen, men bliver først lanceret i næste version i appen.
Har I en API?
Ja, Facilitynet.io har en REST API. Det er f.eks. muligt at oprette varer, nyheder, tilbud og vedligeholde brugere. Det er også muligt at hente data, f.eks. til en infoskærm, hvor I kan vise ugens menuer, tilbud og nyheder eller I kan måle på madspild, Co2-regnskab eller hente salgsdata til fakturering og overvågning. API'er er i BETA og udvikles løbende.
Har I integration til kantineforpagters økonomisystem?
Vi tilbyder integration til alle kantineforpagters økonomisystemer. Typisk sendes en CSV-fil automatisk til en SFTP-server, som automatisk importeres i kantineforpagters økonomisystem.
Sikkerhed
Vi har høj fokus på sikkerhed. Data sendes krypteret via TLS1.2 og vores datacenter har et højt sikkerheds niveau. Vi anvender QuickPay som betalingsgateway, som er PCI-certificeret.
I kan rekvirere FacilityNets informationssikkerhedspolitik og whitepapers ved at skrive til sales@facilitynet.dk.
Hvilke personhenførbare data behandler I?
Vi opbevarer primært følgende personhenførbare data: Brugeren navn, initialer, email-adresse, afdeling (frivilligt), telefonnummer (frivilligt), varelinjer og transaktionstidspunkt. Af hensyn til support og sikkerhed opbevares IP-adresse og metadata såsom klientens styresystem og browser version. Dette er nærmere beskrevet i vores databehandleraftale.
Har I en databehandleraftale?
Ja. I kan rekvirere databehandleraftale ved at kontakte sales@facilitynet.dk. FacilityNet er også ved at få udarbejdet en ISAE-3000 erklæring, som forventes offentliggjort i april 2021.
Er support inkluderet?
Ja, support til alle brugere er inkluderet i aftalen.