Refundering af resterende saldo på tank-op konto

Hvis en medarbejder stopper eller af anden grund skal have udbetalt den resterende saldo på brugerens tank-op konto, så vil vi i denne guide vise, hvordan dette kan lade sig gøre. 

Denne guide forudsætter at du er logget ind, som virksomheds-administrator/bogholder. 

 

Du skal igennem 2 steps for at refundere saldoen til brugeren.

 

1. Nulstil brugerens saldo i FacilityNet:

  1. Tryk på menuen Organisation og derefter Brugere
  2. Søg brugeren frem, som du ønsker at refundere saldo for.
  3. Når I har fundet brugeren, så er det muligt at se deres saldo, samt nulstille kontoen.
    Tryk Mere og derefter Id-kort
    mceclip0.png

  4. Når ID-kort menuen kommer frem, så kan man enten nulstille kontoen eller flytte saldoen til en anden konto.
    mceclip0.png


  5. Når man har gennemført transaktionen, så er brugerens saldo nulstillet i FacilityNet.

 

2. Refunder beløbet i QuickPay eller via bankoverførsel:

I kan vælge at lave en almindelig bankoverførsel til brugeren eller i kan benytte QuickPay's refunderings funktion. 
Hvis I ønsker at benytte QuickPay, så skal I være opmærksom på at der er en tidsbegrænsning på refunderinger på 365 dage, siden sidste transaktion. Læs mere her.

For at finde brugerens sidste transaktion i QuickPay, så kræver det at I har et transaktions ID. I kan finde transaktions ID'et ved at logge ind på brugerens konto på FacilityNet. 
Se guide til at logge ind på brugerens konto her.

Når I er logget ind på brugerens konto, så kan i gå Madbillet fanebladet og trykke kreditkort-transaktioner.
mceclip3.png

Log ind på jeres QuickPay konto, søg transaktions ID'et frem og refunder den resterende saldo.
Husk at angive den resterende saldo, som beløb på refunderingen ellers vil hele transaktionen blive refunderet. 
mceclip4.png
Følg QuickPay's guide til refunderinger:
https://learn.quickpay.net/helpdesk/da/articles/refund/

 

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt