Navision STAT 9 - Finanskladde

Med Navision STAT integrationen overfører Facilitynet automatisk finanskladder til kundens Navision STAT. Løsningen er testet på Navision STAT 9.

 

For at aktivere Navision STAT integrationen, så er det en forudsætning at:

  1. Kunden er opmærksom på at der overføres Finanskladder og ikke Fakturakladder.
  2. Kunden afsætter selv de nødvendige ressourcer til opsætte integrationen i Navision STAT og må  rekvirere support af Navision STAT konsulenter (MODST), såfremt det må være nødvendigt. Kunden betaler selv eventuelle udgifter til Navision STAT konsulenter.
  3. Kunden er selv ansvarlig for at teste om integrationen virker efter hensigten. Facilitynet support assisterer med sætte integrationen op i Facilitynet, men yder ikke support i forbindelse med opsætningen af Navision STAT samt fremskaffelse af værdier fra Navision STAT som påkræves for at oprette integrationen (f.eks. adgangskoder, endpoint URL, klient-identifier, SenderSystemID, prefix m.m.)
  4. Import af dimensioner / costcentre og dimensionsværdier er ikke implementeret. De skal manuelt vedligeholdes i Facilitynet grænsefladen.
  5. Eksempel på Finanskladde-fil som genereres af Facilitynet: Hent fil.
  6. Der skrives til tabel 81 (Finanskladdelinje) og følgende felter i nedenstående rækkefølge:
    • Debit: 
      • Felt 2: Linjenr.
      • Felt 3: Kontotype. Vælges i opsætning. Gyldige værdier: "G/L Account", "Customer", "Vendor", "Bank Account", "Fixed Asset", "IC Partner"
      • Felt 4: Kontonr på finanskonto / costcenter (f.eks. artskonto). Påført af bestiller. Ønsket dimension vælges med opsætningen "Artskontotype"
      • Felt 5: Bogføringsdato
      • Felt 7: Bilagsnr. (Dokumentnr. prefix + ordrenummer fra Facilitynet)
      • Felt 8: Beskrivelse. Bemærk: altid mødenavn fra ordren
      • Felt 13: Beløb
      • Felt 91: Momsproduktbogf.gruppe (f.eks. "FRITAGET")
      • Felt 6006857: Alias
    • Kredit:
      • Felt 2: Linjenr.
      • Felt 3: Modpost kontotype. Bemærk: altid samme værdi som for Debit
      • Felt 4: Modpost finanskonto / costcenter. Bemærk: altid fast værdi sat i opsætningen
      • Felt 5: Bogføringsdato
      • Felt 7: Bilagsnr. (Dokumentnr. prefix + ordrenummer fra Facilitynet)
      • Felt 8: Beskrivelse. Bemærk: altid mødenavn fra ordren
      • Felt 13: Kredit beløb
      • Felt 91: Momsproduktbogf.gruppe (f.eks. "FRITAGET")
      • Felt 6006857: Modpost Alias. Bemærk: værdien sættes pr. salgssted / kantine (f.eks.. kantinens salgsnummer)


Navision STAT support

 

Guide til at opsætte integrationen

Denne guide beskriver hvordan kunden opsætter Navision STAT integrationen i Facilitynet. Guiden tager udgangspunkt i at man er logget ind, som virksomhedsadministrator.

 

Step 1:  Whitelist Facilitynets IP-adresse

Kunden skal whiteliste Facilitynets IP-adresse eller registrere følgende URL: https//bestil-nu.net.
Kontakt support@facilitynet.dk for at rekvirere

 

Step 2: Opret forbindelse til Navision STAT

Kunden skal fremskaffe følgende informationer for at vi kan oprette forbindelse til Navision STAT:

 

Step 3: Opsæt finanskladde indhold

  • Sender system:  Den værdi, som er angivet i GIS opsætningen for Facilitynet som fagsystem - feltet Kode. Se afsnit "GIS Fagsystemer" i GIS brugervejledningen. F.eks. "FN_FINANS".
  • Sender system-id base: Den værdi, som er angivet i GIS opsætningen for datastrømmen - feltet Kode. Se afsnit "GIS Importdatastrømme". F.eks. "FN_FKL".
  • Dokumentnr. prefix: det præfiks, som I ønsker bilag fra Facilitynet skal have. F.eks. FN.
  • Modpost kontonr.: Finanskonto / Kontonummer for modposter.
  • Artskontotype: Peger på den Facilitynet dimension, som Finanskonto / Kontonummer skal tages fra. dimensionsværdi vælges/indtastes af bestiller i ordreprocessen.
  • Inkluder kontodimensioner: Udvælger de Facilitynet dimensioner, som skal medtages i finanskladdelinjen. Ved aliaskontering vælges alias dimensionen. Dimensionsværdierne vælges/indtastes af bestiller i ordreprocessen.
  • Modpost Alias: Salgsstedets kontonummer (f.eks. kantinenummer)


For at opsætte Finanskladde indhold skal du gå til følgende menu:

Vælg: Organisation  ->  Finanskladde  ->  Opret

 

mceclip0.png

 

Tryk rediger for at lave ændringer i opsætningen.

2019-09-25_16-10-52.jpg

 

Hvor ofte kører jobbet?

Når integrationen er aktiv, så kører jobbet én gang i timen. Efter aktivering vil jobbet køre senest en time efter aktivering.

Sæt integrationen på pause

Hvis I ønsker at pause (deaktivere) integrationen, så vælg inaktiv i feltet nedenfor og tryk derefter opdater. Integrationen vil stoppe med det samme. 

 

mceclip1.png

 

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt