Vi er glade for at kunne meddele, at vi snart lancerer FacilityNet 2.0 (version 2). Alle kunder vil automatisk blive opgraderet til FacilityNet 2.0, som er efterfølgeren til den nuværende FacilityNet platform.
FacilityNet 2.0 har fået et stort "ansigtsløft" og tilbyder en forbedret brugeroplevelse med nyt layout, bedre navigation samt en række nye features for bestillere.
Denne artikel beskriver blot nogle af de nye features for bestillere:
- Ny log ind side
- Ny forside (landing page)
- Ny ordre navigationsmenu (slet, print, eksporter)
- Ny online booking timeline (* kun Ressourcebooking)
- Ny kalendervisning med møder/bestillinger
- Bestil direkte i Outlook - via Add-in (tilvalg)
- Forbedret rettighedsstyring
- Videredeleger gæstemodtagelses notifikationer (* kun med Gæsteterminal tjek-ind)
Ny log ind side
Layout på log ind siden er blevet opdateret. Alle brugere skal anvende samme adgangskoder som de plejer.
Ny forside (landing page)
Første side som bestiller ser efter at være logget ind har fået et nyt layout. I nedenstående billede ses hvor man opretter en ny bestilling, tilgår funktionsmenuer, opdaterer brugerkonto og skifter sprog.
Ny ordre navigationsmenu (slet, print, eksporter)
Det er nu mere simpelt for brugere at slette, printe eller eksportere. Marker alle eller en enkelt ordre i venstre side med et flueben og en navigationsmenu dukker op i bunden af siden.
Ny online booking timeline
Denne artikel er kun relevant såfremt jeres virksomhed anvender FacilityNets booking modul.
Den eksisterende booking timeline er erstattet af en ny og smartere booking timeline. Den er primært gjort smartere på 4 områder:
- I timeline skal bestiller blot markere (drag ´n drop) i det tidsrum ressourcen skal bookes.
- Book med "Room finder" i "Uge visning"
- Book via "Ledige tider" visning
- Let at tilføje mødedeltagere
Book og flyt rundt med Drag ´n Drop
Den nye booking timeline er effektiv og giver et godt overblik over alle ressourcer i bygningen. Bestiller kan filtrere på ressourcer, f.eks. lokaler med plads til 10 personer og med bestemt stationært av-udstyr og "voila"... timeline'en viser alle lediger lokaler.
En stor fordel er at brugeren med drag ´n drop kan vælge et tidsrum og let flytte rundt på en eksisterende reservation.
Step 1: Vælg view "Timeline"
Step 2: Drag ´n drop i et tidsrum
Step 3: Klik på knappen "Opret bookning"
"Room finder" i Uge visning
I bygninger med få lokaler kan bestiller med fordel anvende den nye ugekalender visning. Med ét klik markeres et ledigt tidsrum og FacilityNet åbner en dialog som foreslår ledige lokaler.
Step 1: Vælg view "Uge visning"
Step 2: Marker et ledigt tidsrum
Step 3: Vælg et ledigt lokale
Book via "Ledige tider" visning
Er der meget booket, så kan visningen med ledige tider være en fordel.
Step 1: Vælg view "Ledige tider"
Step 2: Klik på et ledigt tidsrum
Step 3: Book ressource
Let af tilføje mødedeltagere
Ny kalender med møder/bestillinger
FacilityNets nye kalender giver et optimalt overblik over bestillinger i en dags-, uge- eller månedsvisning. Bestillers egne møder er markeret med grønt og andres møder er markeret med gråt. Bestiller kan redigere sine møder blot ved at klikke på møderne.
Step 1: Åbn kalender
Step 2: Vælg visning (f.eks. Måned)
Step 3: Klik på et møde for at redigere det
Bestil direkte i Outlook - via Add-in (tilvalg)
Denne artikel er kun relevant såfremt virksomheden har installeret FacilityNets Outlook Add-in.
Med FacilityNets Outlook Add-in kan der bestilles lokaler (av-udstyr, biler) og mødeforplejning direkte i Outlook. Anvender Virksomheden kun mødeforplejningsmodulet, så kan Outlook add-in'et også med fordel bruges.
De største fordele er:
- Bestil lokale og forplejning i én og samme arbejdsgang.
- Udfyld kun mødeinformationer (mødenavn, mødetid, emne, mødedeltagerelisten) én gang.
- Opdateres mødet i Outlook, så opdateres mødeforplejningsordren automatisk.
- Åbn FacilityNet webportal fra Outlook uden at logge ind.
Se film af hvordan det fungerer:
Forbedret rettighedsstyring
Det er muligt for en bruger at tildele rettigheder til andre brugere, så de kan se og opdatere dine bestillinger. Funktionen er forbedret, så det dels er lettere at anvende og dels kan brugeren tildele rettigheder til alle brugere i en afdeling.
Videredeleger gæstemodtagelses notifikationer
Denne artikel er kun relevant såfremt virksomheden anvender FacilityNet gæste tjek-ind stander (tilkøb).
Når gæster tjekker sig ind på FacilityNets gæstestander, så modtager værten en SMS - I nogle tilfælde ønsker værten at videredelegere SMS notifikationen til en eller flere kollegaer, som står for at modtage gæsterne. Dette kan brugerne selv styre i menuen: Gæstemodtagelse.