Oplever du problemer med kantineterminalen kan du følge denne guide. Det er ofte det hurtigste at følgende nedenstående anvisninger inden support tilkaldes. Virker nedenstående anvisninger ikke, så er support klar til at hjælpe.
Kundens id-kort virker ikke
Hvis kantineterminalen viser "Ukendt kort", når et id-kort scannes, så betyder det, at kortet ikke er tilmeldt.
Sådan tilmeldes id-kort: Tilmeld id-kort
Hvis du mener at id-kortet allerede er tilmeldt og har virket tidligere, følg nedenstående step:
Step 1: Scan kundens id-kort og print en kvittering. Tag et billede af kvittering, som sendes til support@facilitynet.dk.
(På kvitteringen fremgår id-kortet nummer, som FacilityNet support vil bruge til fejlfinding.)
Bonprinter virker ikke
Oplever du at at bonprinter ikke printer? Følg nedenstående steps:
Step 1: Tjek om der er papir i bonrullen.
Step 2: Tjek om låget til bonprinter er korrekt lukket i.
Step 3: Tjek om der er strøm på bonprinteren. Du kan se om der er lys i bonprinterens display / lys-dioder.
Step 4: Tjek om usb-ledningen er sat i bonprinter og touchskærm. Prøv at hive usb-ledningen til touchskærm ind og ud. Vigtigt: Du må ikke sætte ledningen ind i en anden usb-port.
Step 5: Virker ovenstående forslag ikke, så forsøg at genstarte touchskærmen.
Har du forsøgt alle ovenstående løsningsforslag, kontakt support: support@facilitynet.dk
Bestil bonruller: Kontakt support@facilitynet.dk for at bestille bonruller.
Kortlæser eller QR-scanner virker ikke
Oplever du at der ikke sker noget når der id-kort eller QR scannes på kortlæser eller QR-scanner? Følg nedenstående steps:
Step 1: Forsøg at scanne med et andet id-kort.
Step 2: Tjek om usb-ledningen er sat i touchskærm. Prøv at hive usb-ledningen til touchskærm ind og ud. Vigtigt: Du må ikke sætte ledningen ind i en anden usb-port.
Step 3: Virker ovenstående forslag ikke, så forsøg at genstarte touchskærmen.
Har du forsøgt alle ovenstående løsningsforslag, kontakt support: support@facilitynet.dk
Touchskærm funktionen virker ikke
Oplever du at der ikke sker noget når der trykkes på touchskærmen? Følg nedenstående steps:
Step 1: Forsøg at genstarte touchskærmen.
Har du forsøgt ovenstående løsningsforslag, kontakt support: support@facilitynet.dk
Ingen internet på kantineterminalen
Oplever du at der ikke er internetforbindelse på kantineterminalen? Følg nedenstående steps:
Bemærk at du ikke mister salg når der scannes med id-kort mens internetforbindelsen ikke virker. Så snart internetforbindelsen virker igen, så vil salget automatisk vises på FacilityNet webportal.
Du vil dog ikke kunne modtage betaling med MobilePay, sålænge internetforbindelsen ikke virker.
Step 1: Kontakt din egen it-afdeling, for at få løst problemet.
Har du forsøgt ovenstående løsningsforslag, kontakt support: support@facilitynet.dk
MobilePay betaling virker ikke
Oplever du at MobilePay betaling ikke virker? Følg nedenstående steps:
Step 1: Tjek at der er internet på kantineterminalen. Er der ikke internet på kantine-terminalen, står der i toppen af skærmen at der mangler internetforbindelse. Følg ovenstående guide "Ingen internet på kantineterminalen".
Har du forsøgt ovenstående løsningsforslag, kontakt support: support@facilitynet.dk