Med FacilityNet Mødeforplejning kan du let modtage og få et perfekt overblik over bestillinger med minimal administration. Du kan f.eks. printe produktionslister, hurtigt opdatere en ordre og FacilityNet sørger for fakturering, så du kan fokusere på at lave mad. Denne guide beskriver de vigtigste ting for at du, som kantineadministrator, kan håndtere bestillinger.
Opret brugerkonto
Du skal have en kantine-administrator konto for at kunne logge ind. Har du ikke har en kantine-administrator konto, så skal du kontakte jeres nuværende kantine-administrator (evt. køkkenchefen), som kan oprette en brugerkonto til dig.
Hvis dette ikke er en mulighed, så skriv til FacilityNet support på support@facilitynet.dk, så hælper vi dig.
Se dagens bestillinger
Den første side du ser når du er logget ind er kommende ordrer. Du kan let søge, så du kun får vist dagens eller morgendagens ordrer. Se guide:
Udskriv ordrespecifikationer og produktionslister
Du kan udskrive ordrespecifikationer, produktions- og leveringslister.
Ordrespecifikation viser alle detaljer på en ordre. Ordrespecifikationen fylder en A4-side og kan anvendes til f.eks. at få overblik over alle mødedetaljer og vedlægges leverancen.
Produktionslisten viser antallet af varer der skal produceres for hver dag i ugen. Produktionslisten kan bruges til at planlægge produktionen samt til indkøb.
Leveringslisten viser få ordredeltaljer, f.eks. leveringstid, leveringssted, varelinjer, ordremeddelelse samt kontaktoplystninger på bestiller. Der vises flere ordrer på en A4-side, så leveringsten ikke fylder så meget.
Se guides til at printe ordrespecifikationer og produktionslister:
Opret eller opdater ordre
Du kan let oprette ordrer på vegne af en kunde (bruger), opdatere eller slette ordrer. Se guides:
Se ordrer, som ikke overholder kantinens deadline
Kantinen kan oprette en deadline for, hvornår ordrer senest skal bestilles for at de automatisk bliver godkendt. Typisk er det f.eks. dagen før kl. 12:00. Hvis kunden bestiller efter deadline, så får kunden vist en meddelelse om at ordren skal godkendes af kantinen, før kunden kan forvente at få ordren leveret. Det samme gælder hvis kunden tilføjer et vareønske, som ikke fremgår af kantinens varesortiment.
Se guide hvordan du godkender eller afviser ordrer der ikke overholder deadline:
Lås ordrer
Når du er ved at producere ordren og ikke ønsker at bestiller skal foretage ændringer til ordren, så kan du låse ordren. Vi anbefaler, at du låser ordren så sent som muligt, så bestiller selv kan opdatere ordren indtil du påbegynder leverancen. Du kan f.eks. vente med at låse ordrer dagen før de skal leveres. Er der derimod tale om et større arrangement med mange kuverter, så kan du vælge at låse ordren i god tid. Se guide:
Afslut og fakturer ordrer
Husk at afslutte og fakturere (vi kaldet det at bogføre) ordrer du har leveret. Først når bogført ordren, bliver den faktureret. Du kan redigere ordren inden du bogfører den, såfremt der er kommet ændringer til ordren. Når ordren først er bogført, så kan den ikke længere ændres eller slettet.
Krediter ordre
Hvis du har bogført en ordre, men at du ønsker at foretage ændringer så kan du enten kreditere eller lave en tillægsordre. Se guide:
Opret eller opdater vare
Du kan let oprette, opdatere eller slette varer. Se guide:
Vigtige links
Se alle guides: https://cateringportal.zendesk.com/hc/da/sections/201118315
Support: support@facilitynet.dk
Glemt adgangskode: https://bestil-nu.net/glemt-adgangskode