Konferenceudstyr og facilitynet.io

Mange organisationer benytter sig af AV-udstyr med "click-to-join" funktion, hvor udstyret er sat op til at læse Exchange mødekalenderen for lokalet, det befinder sig i.
Dermed kan det vise en liste over dagens møder i lokalet og brugeren kan klikke på sit møde for at få udstyret til at deltage i online mødet.


Når bookinger foretages i FacilityNet, skal der indtastes e-mailadresse på ressourcen, for at udstyret inkluderes i mødeindkaldelsen.

  1. Log på FacilityNet som administrator
  2. Gå ind i menuen Organisation -> Servicecenter -> Vis lokaler og av-udstyr
  3. Vælg det servicecenter, som lokalet tilhører i drop-down
  4. Find lokalet i listen og klik på rediger ikonet
  5. Tast lokalets Exchange email-adresse under "Lokale e-mail-domain"

Dermed vil FacilityNet Outlook Add-in automatisk tilføje Exchange lokalet som modtager på mødeindkaldelse, når brugerne booker det via Add-in.


Begrænsninger:
Der er nogle begrænsninger for brugerne:

  1. Brugerne skal have adgang til at booke lokalet på Exchange
  2. En konsekvens af at konferenceudstyret er sat op på Exchange er, at det ikke kan bookes af medarbejdere, som ikke ligger på Exchange. Eksempelvis i fælleslokaler delt med andre organisationer, som ikke har adgang til at booke Exchange lokalet.
    (Dette ville være samme problem hvis organisationen ikke benyttede FacilityNet)
  3. Mødet vil ikke komme op på AV-udstyret, hvis lokalet bookes via FacilityNet webportalen
Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt