Følgende tekst er et udkast, som I kan anvende til at sende ud til ansatte i forbindelse med Go-live af kantinebetalingsløsningen. Teksten kan modificeres efter ønske.
Ny kantinebetalingsløsning
Pr. [dd-MM-yyyy] overgår [Indtast jeres firmanavn] til en ny kantinebetalingsløsning, leveret af FacilityNet.
[Valg 1]: Med den nye kantinebetalingsløsning vil du kunne betale i kantinen med dit adgangskort eller via mobilappen GoPay.
[Valg 2]: Med den nye kantinebetalingsløsning vil du kunne betale i kantinen med dit adgangskort.
[Valg 3]: Med den nye kantinebetalingsløsning vil du kunne betale i kantinen med mobilappen GoPay.
[Valg 1]: Betaling foregår via løntræk. Dine køb bliver automatisk fratrukket din løn, som opgøres pr. [beskriv afregningsperiode].
[Valg 2]: Betaling foregår både via løntræk samt betaling med kreditkort / optankningskonto (læs om tank penge op på optankningskonto nedenfor). Når du bestiller følgende varer: [angiv varenavne] betales de via løntræk. Øvrige varer betales med kreditkort eller med din optankningskonto (læs om tank penge op på optankningskonto nedenfor). Afregning via løn opgøres pr. [beskriv afregningsperiode].
[Valg 3]: Betaling foregår med kreditkort eller med din optankningskonto (læs om tank penge op på optankningskonto nedenfor).
Betal på kantineterminalen
Aktivering af kort
[Valg 1]: Dit adgangskort er automatisk tilmeldt til kantinebetalingsløsningen. For at foretage et køb skal du blot scanne dit adgangskort og vælge varer.
[Valg 2]: Første gang du skal anvende dit adgangskort til kantinebetaling, skal du tilmelde dit adgangskort på kantineterminalen. Se guide for at tilmelde dit adgangskort: https://facilitynet.zendesk.com/hc/da/articles/206003086
Gæstebetaling
[Valg 1 - Gæster skal selv betale med MobilePay på kantineterminalen]:
Din gæst betaler selv for frokost med MobilePay på kantineterminalen. På kantineterminalen vælges knappen "Betal med MobilePay", hvorefter gæsten vælger varer og indtaster sit mobilnummer på kantineterminalen. Gæsten modtager en MobilePay-notifikation, som skal bekræftes.
[Valg 2 - Gæster skal selv betale med med kreditkort via GoPay appen]:
Din gæst betaler selv for frokost med GoPay appen via kreditkort. Gæsten åbner sin mobilbrowser og indtaster gopay.menu efterfulgt af kantinens shop-nummer: [indtast shop-nummer] eller scanner kantinens QR-kode, som er synlig på en plakat i kantinen.
[Valg 3 - Ansatte betaler for gæster ved at vælge gæstefrokost-knappen på kantineterminalen]:
Du kan betale for din gæst ved at scanne dit adgangskort. Herefter vælger du vareknappen: [Indtast vareknap-navn, f.eks. Frokostbuffet]. Afregning af køb på [Indtast vareknap-navn, f.eks. Frokostbuffet] betales af virksomheden.
[Valg 4 - Ansatte betaler for gæster i GoPay appen]:
Du kan betale for din gæst i GoPay appen. Se guide: https://facilitynet.zendesk.com/hc/da/articles/360052480671
Download GoPay mobilapp og log ind
For at komme i gang med GoPay mobilapp, skal du downloade appen fra Apple Store eller Google Play Store.
Åbn App store og installer appen GoPay Menu eller klik på en af nedenstående links:
Aktiver GoPay mobilapp
Når du har downloadet og startet appen, skal du indtaste din mailadresse. Du vil herefter guides igennem, hvordan appen aktiveres.
[Valg 1 - Hvis virksomheden anvender brugersynkronisering]:
Når du har indtastet din mailadresse, vil du modtage en aktiveringskode, som du skal indtaste i appen. Efter indtastning af aktiveringskode aktiveres din brugerkonto og du kan bruge appen.
[Valg 2 - Hvis virksomheden ikke anvender brugersynkronisering]:
Når du har indtastet din mailadresse, skal du oprette din brugerkonto. Du vil herefter modtage en aktiveringskode, som du skal indtaste i appen. Efter indtastning af aktiveringskode aktiveres din brugerkonto og du kan bruge appen.
Se guide for yderligere hjælp: https://facilitynet.zendesk.com/hc/da/articles/360052480331
[Valgfrit]: Tank penge op
Du kan tanke penge op på din digitale optankningskonto (GoPay wallet). Det gør det let for dig at betale i kantinen uden at skulle indtaste kreditkort oplysninger.
[Valg 1]: Du kan tanke penge op på FacilityNet webportal, kantineterminalen eller i GoPay appen.
Se guide for optankning i webportalen: https://facilitynet.zendesk.com/hc/da/articles/205394999
Se guide for optankning i GoPay appen: https://facilitynet.zendesk.com/hc/da/articles/360052021672
[Valg 2]: Du kan tanke penge op på FacilityNet webportalen eller kantineterminalen.
Se guide for optankning i webportalen: https://facilitynet.zendesk.com/hc/da/articles/205394999
[Valg 3]: Du kan tanke penge op i GoPay appen.
Se guide for optankning i GoPay appen: https://facilitynet.zendesk.com/hc/da/articles/360052021672
[Valgfrit]: Kontrol af kvittering
Det er vigtigt at du altid får registreret dit frokostkøb. Du skal derfor kunne fremvise en kvittering, såfremt der foretages stikprøvekontrol.
[Valg 1]: Når du scanner dit adgangskort på kantineterminalen, så lyser skærmen grønt og der printes en kvittering, hvis købet er gyldigt. Placer kvitteringen synligt ved siden af din tallerken.
[Valg 2]: Når du køber via GoPay appen, så skal du scanne mobilappens stregkode på kantinens kontrol tablet inden du tager din mad. Skærmen lyser grønt og der printes en kvittering, hvis købet er gyldigt. Placer kvitteringen synligt ved siden af din tallerken.
Mit adgangskort virker ikke
[Valg 1 - Vælges hvis virksomhedens adgangskort automatisk oprettes i systemet]:
Hvis kantineterminalen skriver ukendt kort, når dit kort scannes, så skyldes det, at dit adgangskort ikke er korrekt oprettet. Du bedes kontakte intern drift på: [Indtast email-adresse eller telefonnr. på virksomhedens administrator eller IT-support].
[Valgfrit]: Refundering af tank-op saldo
Har du tanket penge op som skal refunderes, f.eks. ved fratrædelse, bedes du kontakte: [Indtast email-adresse eller telefonnr. på virksomhedens administrator eller HR-afdeling].
Support
Du kan finde hjælpe guides i Help center.
Mobilapp: https://facilitynet.zendesk.com/hc/da/categories/360004615851
Kantineterminal: https://facilitynet.zendesk.com/hc/da/articles/360041143451
Kontakt support:
[Valg 1 - Hvis virksomheden selv varetager 1. level-support]:
Har du tekniske spørgsmål kan du skrive til: [Indtast email-adresse eller telefonnr. på virksomhedens IT-support].
[Valg 2 - Hvis virksomheden ikke selv varetager 1. level-support]:
Har du tekniske spørgsmål kan du skrive til: support@facilitynet.dk.