Hvorfor kan jeg ikke foretage en ressourcebooking på en forekomst i en mødeserie?
Grundet måden mødeserier fungerer på i Outlook og Facilitynet, er det nødvendigt at have en ressourcebooking på selve serien for at kunne have bookinger på forekomster. Bemærk at du både kan have forekomster med alternative ressourcebookinger i forhold til seriens "standardbooking" og også kan slette booking for enkelte forekomster.
Hvad gør jeg så, hvis jeg kun skal bruge ressourcebooking for én forekomst?
Det kommer an på, om mødeserien har mange forekomster eller få:
- Hvis mødeserien har få forekomster - foretag den ønskede booking på selve serien. Åbn derefter de andre forekomster enkeltvist og slet ressourcebookingen.
- Hvis mødeserien har mange forekomster - lav en aftale på samme tidspunkt som forekomsten og foretag den ønskede booking på aftalen i stedet. Husk at flytte / aflyse aftalen, hvis du er nødt til at flytte / aflyse mødeforekomsten, så bookingen ændres.
Hvorfor får jeg besked om, at der er en ordre tilknyttet mødet, men jeg ikke har adgang til at se den?
Facilitynet Add-in kan ikke læse brugerens kalendertilladelser og bruger derfor sin egen model for rettighedsstyring, som du kan læse om her. Basalt set har du adgang til at se og redigere en ordre, hvis du har indkaldt til mødet, hvis mødet er indkaldt i din kalender eller hvis du er sat på som mødeejer.
Hvad gør vi så, hvis vi er en gruppe af personer, som altid skal have adgang til at redigere i samme ressourcebookinger?
I kan oprette en funktionspostkasse med en tilhørende Facilitynet bruger og skifte til postkassen via Outlook profiler. Hvis I opretter møderne via denne postkasse, så vil I alle kunne se og redigere dem efterfølgende fra samme postkasse.
Hvorfor passer tidspunktet på min lokalebooking ikke længere med tidspunktet for mit tilhørende Outlook møde?
Facilitynet understøtter kun ændring af møder via Facilitynet Outlook Add-in. Hvis du har flyttet mødetidspunktet via f.eks. Outlook webapp eller Outlook mobil appen, så vil lokalebookingen ikke automatisk blive flyttet med til det nye tidspunkt.
Alternativt, hvis du eller en servicecenter administrator har flyttet lokalebookingen via Facilitynet webportal, så vil dit Outlook møde ikke automatisk blive flyttet med til det nye tidspunkt.
Hvordan kan jeg rette op på det?
Hvis du vil have ressourcebookingen flyttet til at matche mødeindkaldelsen, så skal du gå ind i tidslinjen og flytte bookingen. Alternativt kan du bede en servicecenter administrator om at flytte den for dig.
Hvis du omvendt vil have mødet til at matche din ressourcebooking, så skal du blot redigere mødeindkaldelsen i Outlook og flytte til det passende tidspunkt.
Hvorfor passer leveringstidspunktet på min mødeforplejning ikke længere med tidspunktet for mit tilhørende Outlook møde?
Se svaret ovenfor angående lokalebooking. Det er samme problematik.