Velkommen til FacilityNet's guide, hvor vi vil vise dig, hvordan du opretter en ny mødeforplejning.
Du vil i guiden få forklaret, hvordan du vælger kantine, bestiller en vare, udfylder detaljer omkring dit arrangement og sidst, men ikke mindst, hvordan du udfylder detaljer vedr. betaling.
Vi går i denne guide ud fra, at du allerede er logget ind i systemet - du er f.eks. gået ind på din virksomheds udgave af FacilityNet for at bestille forplejning fra din kantine til et arrangement.
Du kan vælge at følge trin for trin gennemgangen her nedenfor - du kan også se en hjælpevideo her
Når du er logget ind, vil du se en side, der ser ud som på billedet her nedenfor (bemærk: siden kan variere fra virksomhed til virksomhed).
Start med at klikke på ”Ny mødeforplejning”:
Vælg kantine:
Herefter kommer du ind på en side, hvor du skal vælge kantine (i eksemplet her kan vælges TDC-Århus eller TDC-Teglholmsgade). Nogle virksomheder har flere end én kantine at vælge imellem, andre har kun en enkelt – her vælger du den kantine/prisliste, som er relevant for dig:
Vælg varer:
Efter at du har valgt kantine, kan du nu vælge varer:
Til venstre under ”Varegrupper” markerer du en varegruppe (1), f.eks. ”Det kolde køkken” og herefter antallet af de varer, som du ønsker (indrammet på billedet her nedenfor):
Øverst til højre i din browser ser du et mindre vindue, der giver dig overblik over, hvilke varer du har valgt, hvor mange enheder af hver vare du har valgt samt en subtotal:
Som du kan se på siden, er der øverst til venstre også mulighed for at angive leveringstid (2). Dén funktion skal du bruge, såfremt arrangementet kræver mere end én levering. Hvis bestemte varer skal have individuelle leveringstidspunkter, kan dette vælges her, før varen lægges i kurven.
Når du er færdig med at vælge varer, klikker du på ”Videre” (3).
Du har nu bestilt varerne til dit møde, og siden der herefter åbner sig vil være inddelt i tre hovedgrupper:
- Info om arrangementet.
- Service.
- Betaling.
Info om arrangementet:
Det første du her skal gøre er at indtaste detaljer vedr. dit arrangement:
Bemærk:
- Marker feltet ”Gentag bestilling” (1), såfremt arrangementet, og dermed bestillingen, skal gentages over flere dage. Du kan læse mere om denne mulighed her.
- Marker feltet ”Send til andre e-mailadresser” (2) såfremt du ønsker at sende en bekræftelse til andre end dig selv.
Service:
Under ”Service” skal du bla. angive, hvor mange personer kantinen skal opdække til (1).
I det indrammede område (som det er vist på billedet her nedenfor) kan du tilvælge særlige services, som tilbydes af kantinen.
Bemærk: ”Andet leveringssted” (2) udfyldes kun, såfremt mødet skal afholdes i et lokale, som ikke fremgår af listen (3).
Betaling:
Under ”Betaling” skal du bla. angive de nødvendige betalingsoplysninger. I feltet for Regningsmodtager (1) vælger du en regningsmodtager fra listen, eller opretter en ny regningsmodtager ved at klikke på knappen (2). Du kan finde mere information om, hvordan du opretter en ny regningsmodtager her.
Du har nu udfyldt de nødvendige oplysninger vedr. mødedetaljer, service og betaling, og kan herefter gennemføre din ordre ved at klikke på ”videre” (3).
Du vil herefter blive sendt videre til din indbakke, hvor ordren vil fremgå.
Video guide af ny mødeforplejning: